چاپ فلورسنت پارچه

چاپ فلورسنت پارچه چیست؟ و مزایای آن

نویسنده: ansarchap
انتشار: جمعه, 31 شهریور 1402

روش ‌های مختلف چاپ بر روی پارچه ها انجام می ‌گیرند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی‌ های خاصی بوده و مزایا و معایبی دارند. یک نوع از روش‌ های چاپ متداولی که می‌ توانیم به آن اشاره کنیم، چاپ سابلیمیشن فلورسنت است. ویژگی چاپ فلورسنت پارچه بدین صورت است که در زیر نور معمولی درخششی ندارد، اما در زیر روشنایی شب درخشش خاصی پیدا می‌ کند.

دلیل این امر به خاطر ساختار شیمیایی رنگ ‌های استفاده شده در این نوع چاپ است. امروزه استفاده از چاپ بر روی بسیاری از پارچه ‌ها متداول است. بسیار مشاهده ‌می شود که بر روی لباس‌ های ورزشی از این نوع روش چاپ استفاده می ‌کنند. شرکت چاپ انصار به عنوان بزرگترین مرجع چاپ در شمال غرب کشور می ‌تواند انواع مختلفی از چاپ‌ را بر روی محصولات خود ارائه دهد.

یکی از چاپ‌ های انجام شده توسط این شرکت چاپ فلورسنت پارچه است که با کیفیت بالایی این چاپ را بر روی محصولات انجام داده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد. شما به راحتی می ‌توانید از طریق وب سایت شرکت چاپ انصار اقدام به ثبت سفارش این محصولات کنید. در ادامه توضیحاتی ارائه می‌ دهیم تا بتوانید بهتر با این نوع روش چاپ آشنا شوید.

چاپ فلورسنت پارچه چیست؟

در چراغ ‌های فلورسنت نوری وجود دارد که این نور دارای یک سری امواجی است. برخی از امواج نور فلورسنت برای چشم انسان قابل رویت است. برخی از آن امواج به صورت امواج فرابنفش بوده که انسان با چشم عادی نمی ‌تواند آن ها را ببیند. جوهر های فلورسنت امواج نامرئی از نور را که با چشم ما قابل دیدن نیستند، جذب می ‌کنند.‌ بعد از جذب بلافاصله از خود امواجی با طول موج ‌های معمولی یا همان نور مرئی منتشر می ‌کنند. شما اگر به پارچه‌ای که با رنگ فلورسنت چاپ شده در زیر نور فلورسنت نگاه کنید، نوری از آن می‌تابد که درخشان‌تر و روشن‌تر است. به همین خاطر است که به آن جوهر های درخشان فلورسنت گفته می‌ شود.

نکات لازم در چاپ فلورسنت

لازم است در هنگام چاپ به یک سری نکات دقت داشته باشید تا بتوانید محصولی مناسب و کاربردی تهیه کنید. در ابتدا شما باید پارچه مناسب برای انجام چاپ را انتخاب کنید. در هنگام انتخاب کردن پارچه باید ابعاد، اندازه و طرح مد نظر خود را از قبل انتخاب کرده باشید. حتماً قبل از فرآیند چاپ تصمیم بگیرید که می ‌خواهید از چه رنگ‌ هایی در چاپ استفاده کنید. این موضوع را در نظر بگیرید هر چقدر در چاپ فلورسنت پارچه رنگ‌ های استفاده شده بیشتر باشند، هزینه‌ های مربوط به چاپ افزایش پیدا می‌کند.

دلیل آن است که هر بار که اپراتور می‌ خواهد رنگ جدیدی اضافه کند، باید آن را مجدداً تمیز کند. انجام این کار وقت گیر بوده و باعث می شود هزینه‌ های بیشتری در پی داشته باشد. حتماً قبل از چاپ طرح مورد نظر خود در تیراژ‌های بسیار بالا، در ابتدا نمونه ‌ای را از قبل طراحی کنید. هر چقدر جوهر های فلورسنت از نظر رنگ انجام شده روی کاغذ یا پارچه متفاوت‌تر باشند، جلوه بهتری خواهند داشت.

این موضوع را بدانید که جوهر های فلورسنت نسبت به جوهر های استاندارد و معمولی روغن ‌های بیشتری دارند. بنابراین توصیه نمی‌ شود که از این جوهر ها بر روی پارچه‌ ها و یا کاغذ هایی با قیمت ارزان استفاده کنید، زیرا ممکن است نتیجه رضایت بخشی نداشته باشد.

روش چاپ فلورسنت

شما می ‌توانید از فلورسنت در همه نوع چاپ ‌ها استفاده کنید. معمولا در چاپ فلورسنت پارچه از مواد فلورسنت در اندازه‌ های بسیار کم استفاده می‌ کنند. در این روش مقدار کمی از ماده فلورسنت را با جوهر ترکیب کرده و سپس عملیات چاپ را انجام می‌ دهند. زمانی که شما از روش چاپ سابلیمیشن استفاده می ‌کنید، باید جوهر های فلورسنت را به صورت جداگانه تهیه کنید.

چاپ سابلیمیشن فقط در دو رنگ زرد و قرمز انجام می ‌شود. شما اگر رنگ‌ های مشکی و آبی را بخواهید، می‌ توانید از همان سابلیمیشن معمولی نیز استفاده کنید. رنگ‌ های گفته شده به صورت ترکیبی ممکن است رنگ‌ های نارنجی، سبز و صورتی را ایجاد کنند که این رنگ‌ ها نیز خود به صورت درخشان دیده می‌ شوند. اما اگر رنگ‌ قرمز در ترکیب با آن ها استفاده نشود، آن ها را معمولی نشان می ‌دهد، به عنوان مثال رنگ‌ های سرمه ای، آبی و مشکی به صورت معمولی دیده می‌ شوند.

چاپ فلورسنت روی پارچه

از سالیان اخیر به صنعت مد توجه بسیار زیادی شده است و در این زمینه از نقش‌ های رنگارنگ بسیاری استفاده می‌ کنند. حتماً مشاهده کرده اید که بر روی برخی لباس‌ ها طرح‌ ها و مارک‌ هایی چاپ می‌ کنند که رنگ‌ های درخشان و براقی دارند. این رنگ ها در هنگام شب جلوه بسیار خوبی دارند. در واقع فناوری استفاده شده برای چاپ آن ها چاپ فلورسنت پارچه است.

معمولاً برای لباس‌ های ورزشی از جمله لباس دوندگان و یا بازیکنانی که در هنگام شب و یا در فضای باز فعالیت دارند، از رنگ‌ های روشن فلورسنت استفاده می ‌کنند. زمانی که شما بر روی پارچه ‌ها از چاپ فلورسنت پارچه استفاده کنید، باعث می‌ شود که طراحی بسیار بی‌نظیر و جذابی داشته باشند. مخصوصاً رنگ های فلورسنا در هنگام شب درخشش عالی پیدا خواهند کرد.

روش های چاپ رنگ فلورسنت

رنگ‌ های فلورسنت با روش‌ های مختلفی بر روی لباس چاپ می ‌شوند که یکی از روش‌ های متداول استفاده کردن از چاپ سابلیمیشن است که طرح‌ های زیبا و درخشانی روی لباس خواهد داشت. از دو جوهر فلورسنت با رنگ‌ های صورتی و زرد استفاده می ‌کنند. برای آنکه فرآیند چاپ فلورسنت روی پارچه زیباتر اجرا شود، از پرینتر هایی استفاده می ‌کنند که قابلیت چاپ چند رنگی دارد. مطمئن باشید فرآیند چاپ روی لباس ‌ها با استفاده از جوهر های فلورسنت دائمی بوده و امکان شستشوی آن نیز وجود دارد.

کاربرد رنگ های فلورسنت‌

زمانی که رنگ‌ های فلورسنت در زیر نور عادی درخشش خاصی پیدا می‌ کنند، باعث می‌ شود که این رنگ ها جذابیت بسیاری داشته باشند. به همین خاطر از این رنگ‌ ها در بسیاری از فرآیند های چاپی استفاده می‌ کنند. به عنوان مثال استفاده کردن از چاپ لباس فلورسنت برای بازیکنان تیم‌ های ورزشی بسیار متداول است. امروزه تهیه کردن لباس مربوط به تیم فوتبال با رنگ‌ های فلورسنت بسیار گسترش یافته است، مخصوصاً زمانی که بازیکنان در هنگام شب بازی کنند.

بسیاری از مغازه‌ ها دیوارهای خود را با رنگ فلورسنت چاپ می‌ کنند و زمانی که از نور فلورسنت هم استفاده شود، درخشش زیبایی در مغازه ایجاد می ‌شود. بسیاری از افراد برای لباس‌ های خود جهت شرکت در پارتی و مهمانی‌ های شبانه از چاپ فلورسنت پارچه استفاده می‌ کنند.

افرادی را می‌ توانیم مشاهده کنیم که برای پوشیدن لباس‌ های روزمره از جمله تیشرت‌ ها از چاپ فلورسنت پارچه استفاده می ‌کنند. بیشترین طرفداران رنگ‌ های فلورسنت کودکان هستند که بسیار شیفته آن می‌ شوند. این موضوع باعث شده که استفاده از چاپ فلورسنت پارچه در لباس‌ های کودکان بسیار گسترش پیدا کند. چاپ  روی تیشرت جز متداول ترین روش ها است.

چاپ فلورسنت برای امور امنیتی

استفاده کردن از چاپ فلورسنت پارچه برای امور امنیتی کاربرد زیادی دارد. شما می‌ توانید از این روش چاپ برای اسناد و مدارک استفاده کنید. به عنوان مثال درج کردن سریال فاکتور، قرارداد ها و اسناد املاک با رنگ فلورسنت برای جلوگیری از جعل آن ها بسیار مهم است. بسیاری از شرکت‌ هایی که بلیط‌ های گران قیمت عرضه می ‌کنند، از چاپ فلورسنت پارچه استفاده می ‌کنند. به عنوان مثال برای بلیط کنسرت‌ ها، شهربازی و یا پارک‌ های آبی از این نوع روش چاپ استفاده می‌ شود. جدا از موارد گفته شده، برای درج کردن شماره سریال اسکناس‌ ها استفاده کردن از چاپ فلورسنت پارچه بسیار رواج دارد.

چاپ فلورسنت برای کار های هنری

امروزه چاپ فلورسنت پارچه ابعاد بسیار زیادی را در بر گرفته است و شما می‌ توانید در کار های هنری از جمله نقاشی و تزیینات از این چاپ استفاده کنید. بسیاری از افراد در نمایشگاه ‌ها و فروشگاه‌ ها برای آنکه بتوانند توجه مشتریان را به تبلیغات جلب کنند، از این روش چاپ استفاده می‌ کنند. گاهاً مشاهده می ‌شود در چاپ کاغذ دیواری و برخی تابلو ها از رنگ فلورسنت استفاده می‌ کنند. استفاده کردن از چاپ فلورسنت پارچه می ‌تواند برای طراحی کردن وسایل زینتی چون قاب عکس و گلدان‌ ها مناسب باشد.

مضرات جوهر های فلورسنت

در ارتباط با اینکه آیا جوهر های فلورسنت برای بدن مضر هستند یا نه! بحث ‌هایی وجود دارد. در اینجا می‌ خواهیم نکات کلیدی در این رابطه برای شما بیان کنیم. اگر در ساخت جوهر های فلورسنت از فلزات سنگین همچون سرب و جیوه استفاده شود، می ‌تواند برای سلامتی انسان خطر آفرین باشد. ممکن است استفاده از جوهرهای فلورسنت در برخی افراد باعث ایجاد حساسیت‌ های پوستی شود، اما سرطان زا نخواهد بود. ولی اگر برای ساخت آن ها از مواد شیمیایی استفاده شود، بی‌خطر بوده و عوارضی برای شما نخواهد داشت.

تفاوت چاپ فلورسنت با چاپ فسفورسنت

چاپ فلورسنت پارچه بلافاصله بعد از دریافت امواج فرابنفش آن را به خود جذب می‌ کند و به جای آن از خود امواج نور مرئی ساطع می‌ کند. اما در چاپ فسفورسنت بخش کمی از امواج نور در طیف مرئی جذب شده و انرژی آن ها را در خود ذخیره می ‌کند. بعد از ذخیره کردن آن را در فاصله زمانی نسبتاً طولانی از خود ساطع می‌ کند. به همین خاطر است که در هنگام تاریکی و بعد از خاموش شدن نور بعد از چند ثانیه تا چند دقیقه متوجه می ‌شویم که از خود نور ساطع می ‌کند. 

معمولا به جوهرهای فسفورسنت، جوهر های شب تاب هم گفته می‌ شود. شما نباید از جوهر های فلورسنت انتظار داشته باشید که در تاریکی از خود نور دهند. نوردهی جوهر های فلورسنت در نور شب و یا در زیر نور چراغ‌ های فلورسنت نسبت به حالت عادی کمی درخشان‌تر می باشد. اما جوهر های فسفورسنت در زمان تاریکی تا چند دقیقه می‌ توانند نور دهند.

روش ثبت سفارش چاپ فلورسنت

زمانی که می ‌خواهید اقدام به سفارش چاپ روی پارچه کنید، انتخاب شرکت چاپ مناسب برای شما امر بسیار مهمی است. شما می ‌توانید به راحتی و در عرض چند دقیقه محصول مد نظر خود را سفارش داده و ثبت کنید. روش کار بسیار آسان است. شما در ابتدا به وب سایت چاپ انصار مراجعه می ‌کنید، سپس به بخش مربوط به محصولات رفته و نوع محصول درخواستی خود را جستجو می‌ کنید. بعد از آن بخش مربوط به چاپ فلورسنت پارچه را انتخاب کرده و گزینه ‌های مربوط به آن را مشخص کنید.

لازم است که در این زمینه توضیحات کاملی ارائه دهید تا بتوانید محصولی متناسب با ایده خود را در اختیار داشته باشید. همچنین اگر می‌ خواهید طراحی‌ های شما دقیق‌تر و اصولی‌تر باشند، از چاپ های حرفه‌ای استفاده کنید. توصیه می ‌کنیم که با کارشناسان چاپ انصار مشورت کنید. طراحان این مجموعه به خاطر داشتن تجربه بالا در این زمینه می ‌توانند به شما مشاوره ‌های بهتری را ارائه دهند.

قیمت چاپ فلورسنت

عوامل بسیار متعددی وجود دارند که می ‌توانند در تعیین قیمت چاپ فلورسنت تاثیرگذار باشند. به طور کلی هر چقدر تعداد رنگ‌ های استفاده شده در این چاپ بیشتر باشد، قیمت‌ های آن نیز بالاتر خواهد بود. زمانی که شما بخواهید این روش چاپ را در ابعاد بزرگتری انجام دهید، به طور مسلم باید هزینه‌ های بیشتری هم برای آن بپردازید. بر اساس موارد گفته شده چاپخانه ‌های متعددی که در این زمینه فعالیت دارند، تعرفه ‌های مختلفی برای چاپ فلورسنت پارچه ارائه می‌ دهند.

شرکت چاپ انصار به عنوان یکی از برترین مراکزی است که توانسته این محصولات را با کیفیت ‌های بالایی تولید کرده و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد. شرکت چاپ انصار همواره کیفیت را مبنای کار خود قرار داده تا بتواند بهترین نتیجه را به مشتریان خود ارائه دهد. قیمت‌ های پیشنهادی از طرف چاپ انصار کاملا معقولانه بوده و نسبت به سایر مراکز تعرفه‌ های ارزانتری دارد.

جمع بندی

در صنعت چاپ رنگ‌ های فلورسنت جوهر های خاصی هستند که در نور عادی به صورت معمولی دیده می ‌شوند، اما در زیر نور ماورای بنفش زیبایی خاصی دارند. معمولاً رنگ‌ جوهر های فلورسنت به صورت نارنجی، آبی، قرمز، سبز، فسفری و زرد است. در جوهر های فلورسنت رنگدانه ‌هایی وجود دارد که می ‌توانند انرژی ماورای بنفش را جذب کرده و آن را به عنوان امواج طولانی در طیف مرئی انتقال دهند.

رنگ‌ های فلورسنت بسیار روشن هستند، زیرا نور ماورای بنفش را به خود جذب می کنند. همین موضوع باعث شده که از آن در صنایع نساجی برای چاپ طرح های زیبا و ماندگار روی پارچه استفاده کنند. بسیاری از افراد اقدام به سفارش این محصولات می‌ کنند و می ‌خواهند ظاهری جذاب‌ و منحصر به فرد داشته باشند.

معمولاً استفاده کردن از روش چاپ فلورسنت پارچه در مقایسه با دیگر چاپ‌ ها گران‌تر است. به طور کلی چاپ فلورسنت در اصل یک نوع هنر رنگ آمیزی است که اگر به صورت درست اجرا شود، می‌ تواند طراحی ‌های بسیار زیبا و جذابی روی پارچه ایجاد کند. مجموعه چاپ انصار می‌ تواند بهترین نوع از این چاپ ها را تولید کرده و به مشتریان ارائه دهد.