دستگاه چاپ لیبل مواد غذایی

دستگاه چاپ لیبل مواد غذایی

نویسنده: ansarchap
انتشار: سه‌شنبه, 04 مهر 1402

زمانی که شما از چاپ لیبل مواد غذایی صحبت می‌ کنید، در واقع منظورتان همان برچسب ‌های کوچکی است که بر روی هر کالا و محصول آن را می ‌توانید مشاهده کنید. این برچسب ‌ها وظیفه دارند تا اطلاعات مربوط به محصولات را به صورت جامع و خلاصه بیان کنند. با وجود اندازه‌ های کوچکی که لیبل های مواد غذایی دارند، تاثیر بسیار زیادی در دیده شدن محصولات می ‌توانند داشته باشند. اگر شما در زمینه تولید مواد غذایی فعالیت دارید، می ‌توانید از انواع چاپ لیبل مواد غذایی برای برندسازی محصولات خود استفاده کنید.

این نوع لیبل ها کاربرد بسیار ساده و آسانی دارند و می ‌توانند اطلاعات مفید و مختصری از محصولات را در اختیار مشتریان قرار دهند. به طور کلی آن چیزی که در روی قفسه‌ های یک فروشگاه می‌ تواند توجه مشتریان را به خود جلب کند، همین لیبل‌ ها است. استفاده کردن از چاپ لیبل مواد غذایی باعث می ‌شود که اعتماد مشتریان جلب شده و بیشتر به سراغ خرید محصولات شما بیایند.

اهمیت چاپ لیبل

شما برای چاپ لیبل های مواد غذایی هیچگونه محدودیتی در رنگ سازی طرح نخواهید داشت. بر اساس نوع فعالیتی که دارید، می‌ توانید آن را در جنس‌ ها، اندازه‌ ها و سایز های مختلف چاپ کنید. معمولاً بر روی چاپ لیبل مواد غذایی اطلاعات مختلفی چون تاریخ تولید، تاریخ انقضا و ارزش غذایی محصولات ذکر می ‌شود. هر نوع مشاغلی بر حسب نوع محصولاتی که ارائه می‌ دهند، این نوع اطلاعات را بر روی لیبل‌ ها چاپ می ‌کنند.

نکات لازم در طراحی لیبل

در هنگام طراحی و چاپ لیبل مواد غذایی در خدمات چاپ انصار باید به چند نکته توجه داشته باشید. در ابتدا سعی کنید لیبل های طراحی شده کاملاً خلاقانه بوده و طراحی حرفه ای داشته باشند. اگر بتوانید فرآیند طراحی و چاپ لیبل برای مواد غذایی را بر عهده شرکت چاپ انصار قرار دهید، در این صورت خیالتان از بابت طرح‌ ها راحت‌تر خواهد بود. مجموعه چاپ انصار دارای تیم طراحی حرفه‌ای و بسیار با تجربه ای است که می ‌تواند هر نوع طراحی‌ های لازم بر روی لیبل‌ های شما را انجام دهد.

اگر طراحی لیبل‌ ها به صورت اصولی انجام بگیرد، می ‌تواند ظاهر بسیار خوبی به محصولات بدهد. عامل بعدی که باید در هنگام طراحی توجه داشته باشید آن است که لیبل محتوای با کیفیت و خوانایی داشته باشد. کلمات و تصاویر کاملاً مشخص و واضح باشند تا مشتری بتواند مفهوم آن ها را درک کند. همچنین در طراحی لازم است که از ترکیب رنگ مناسبی استفاده شود تا بتواند مشتریان را به خود جذب کند.

قیمت خرید دستگاه های چاپ لیبل

عوامل بسیار متعدد و مختلفی وجود دارند که می ‌توانند در تعیین قیمت خرید دستگاه ‌های چاپ لیبل مواد غذایی در بازار تاثیرگذار باشند. به طور عمده شما اگر بخواهید برای چاپ محصولاتی با تعداد زیاد اقدام به تهیه دستگاه چاپ لیبل مواد غذایی کنید، باید به سراغ دستگاه ‌های چاپ لیبل در ابعاد بزرگتری بروید. اما اگر در تعداد کمی این لیبل‌ ها را نیاز دارید، می‌ توانید از دستگاه‌ های چاپ لیبل مواد غذایی در تعداد کم نیز استفاده کنید.

انواع مختلفی از دستگاه‌ های چاپ لیبل مواد غذایی تولید شده و به بازار عرضه می ‌شوند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی‌ ها و خصوصیت‌ هایی هستند. در ادامه توضیحات مختصری در ارتباط با انواع دستگاه‌ ها ارائه می‌ دهیم تا بتوانید با آشنایی کامل این محصولات را چاپ کرده و استفاده کنید.

مطالب مرتبط:  لیبل ژلاتینی

لیبل زن حرارتی

نوعی از دستگاه‌ های لیبل زن که محدودیت ‌های بیشتر اما کاربرد کمتری دارند، دستگاه‌ های لیبل زن حرارتی هستند. این دستگاه ‌ها برای کار به ریبون نیازی ندارند و می ‌توانند از طریق حرارت متن را بر روی سطح مورد نظر چاپ کنند. لیبل هایی که بدین صورت چاپ می‌ شوند، کیفیت بالایی ندارند، یعنی ماندگاری آن ها کم بوده و برای محیط‌ هایی چون آزمایشگاه‌ ها می‌ توانند مناسب باشند. به همین خاطر به صورت گسترده بر روی محصولات مختلف از جمله محصولات غذایی استفاده از این نوع لیبل‌ ها پیشنهاد نمی ‌شود.

لیبل زن انتقال حرارت

دستگاه ‌لیبل زن انتقال حرارت محدودیت ‌های کمتری دارد و شما می ‌توانید انواع مختلفی از لیبل از جمله متال، pvc و کاغذی را با استفاده از این دستگاه ‌ها چاپ کنید. معمولاً ماندگاری متن و طرح‌ های چاپ شده از طریق این لیبل ‌ها بسیار بالا است و می ‌تواند در صنایع تولیدی کاربرد مناسبی داشته باشد.

روش های چاپ لیبل

دستگاه‌ هایی که از زمان‌های گذشته تا به امروز برای چاپ لیبل مواد غذایی استفاده می‌ شدند، عملکرد خود را با روش‌ های مختلفی انجام می دادند، در نهایت می‌ توانستند لیبل های متفاوتی متناسب با نیاز مشتریان تولید کنند. در ادامه می ‌خواهیم به انواع مختلف از روش‌ های چاپ لیبل مواد غذایی اشاره کنیم.

مطالب مرتبط:   لیبل گچی

چاپ سیلک

روش چاپ سیلک جزء ابتدایی‌ترین نوع از روش‌ هاست که با استفاده از دستگاه‌ های مخصوصی انجام می‌ گیرد. این روش چاپ لیبل مواد غذایی دارای محدودیت‌ های زیادی است و شما می‌ توانید برای برچسب‌ های دانشگاهی، خانگی، شخصی و مواردی از این قبیل از این نوع دستگاه ‌ها استفاده کنید.

چاپ افست

نوع دیگری از دستگاه ‌هایی که می‌ توان برای چاپ لیبل مواد غذایی استفاده کرد، دستگاه چاپ افست است. دستگاه های چاپ افست از دستگاه ‌های بزرگ صنعتی هستند که در شرکت‌ های چاپ لیبل مواد غذایی از آن ها استفاده می‌ کنند. شما می‌ توانید انواع مختلفی از برچسب‌ ها را با استفاده از روش چاپ افست تهیه کنید.

چاپ ملخی

نوع دیگری از روش چاپ لیبل مواد غذایی، چاپ ملخی است. این نوع روش چاپ به شیوه صنعتی انجام می‌ گیرد، اما امروزه استقبال چندانی از این روش چاپ لیبل مواد غذایی نمی ‌شود و جز شیوه‌ های چاپ قدیمی محسوب شده است. چاپ ملخی برای چاپ بر روی جعبه ‌های قنادی قدیمی استفاده می شود و معمولا رنگ مشکی دارد.

مطالب مرتبط:   لیبل کاغذی

بهترین دستگاه چاپ لیبل

دستگاه ‌های پرینت لیبل شباهت‌ های بسیار زیادی با همدیگر دارند، اما برخی مشخصات آن ها باعث می‌ شود که محصولات از نظر کاربران ارجحیت بیشتری داشته باشند. به عنوان مثال برخی از دستگاه‌ های چاپ لیبل مواد غذایی سرعت بیشتری دارند اما برخی دیگر سرعت لازم را ندارند. همچنین کیفیت چاپ برخی سیستم‌ ها بالاتر بوده و انواع دیگری هستند که کیفیت چاپ مناسبی ندارند.

نوع سفارش از این دستگاه چاپ بستگی به نوع تقاضای مشتریان دارد و شما می ‌توانید این محصولات را در انواع مختلفی تهیه کنید که کارایی زیادتری برایتان داشته باشد. برای اینکه بتوانید در این زمینه اطلاعات بهتری به دست آورید، توصیه می‌ کنیم که با کارشناسان ما تماس بگیرید و از طریق آن ها توضیحات لازم را دریافت کنید.