لیبل گلاسه بهتر است یا لیبل مات

لیبل گلاسه بهتر است یا لیبل مات؟

نویسنده: ansarchap
انتشار: شنبه, 08 مهر 1402

چاپ لیبل اهمیت بسیاری دارد و می‌ توانید از آن برای برندسازی محصولات خود استفاده کنید. انواع مختلفی از لیبل ‌ها برای چاپ انتخاب می ‌شود که هر کدام از آنها دارای ویژگی‌ هایی هستند. هر کدام از لیبل‌ های انتخاب شده با روش‌ های مخصوصی به چاپ می‌ رسند. در نهایت محصول آماده شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌ گیرد تا بتوانند برای بسته‌بندی محصولات خود از آن استفاده کنند. از مهمترین لیبل های پرتقاضا و محبوبی که در بازار وجود دارد، لیبل گلاسه و لیبل مات است. هر کدام از لیبل مات و لیبل گلاسه دارای ویژگی‌ ها و مشخصاتی هستند که با همدیگر تفاوت‌ هایی دارند. با ما همراه باشید تا بتوانیم به شما اطلاعات دقیق‌تری از این لیبل ها برایتان ارائه دهیم.

سفارش اینترنتی لیبل مات و گلاسه

کسانی که می‌ خواهند لیبل ‌های مات و گلاسه را در هر نوع رنگ، اندازه و طرحی چاپ کنند، می‌ توانند اقدام به سفارش اینترنتی لیبل کنند. چاپخانه‌ های متعددی در زمینه چاپ این نوع لیبل ها فعالیت دارند، اما آن چیزی که برای مخاطبان اهمیت زیادی دارد، کیفیت محصول چاپ شده است. محصولات چاپ شده اگر از کیفیت خوبی برخوردار باشند، قابلیت خوانایی آنها بهتر بوده و دوام بیشتری خواهند داشت. همچنین سرعت تهیه لیبل و قیمت آنها از جمله نکاتی است که مشتریان در هنگام سفارش محصول به آن توجه می‌ کنند. شرکت چاپ انصار تمام سعی خود را دارد که محصولات خود را با قیمت‌ های بسیار مناسب‌تری به بازار ارائه دهد. تمام روش ‌های مربوط به طراحی، چاپ، برش و بسته‌بندی محصولات به صورت کاملاً اصولی و با رعایت دقت کافی انجام می‌ گیرد.

لیبل مات یا گلاسه، کدامیک برتر است؟

مشتریانی که قصد چاپ لیبل برای بسته ‌بندی محصولات خود را دارند، ممکن است با این سوال مواجه شوند که آیا لیبل مات بهتر است و یا لیبل گلاسه؟ همچنین می‌ خواهند تفاوت‌ های موجود در بین این دو لیبل را بدانند. ما در این مطلب می ‌خواهیم به شما راهنمایی‌ های دقیق‌ تری ارائه دهیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. هر کدام از لیبل مات یا لیبل گلاسه در طراحی و تبلیغات تاثیرگذاری‌ خاصی دارند. هر کدام از لیبل مات یا لیبل گلاسه می‌ توانند باعث افزایش بازدهی تبلیغات و دیده شدن محصولات شما شوند، اما زمانی این کار مقدور است که متناسب با هدف شما آنها را انتخاب کنند.

به عنوان مثال اگر شما طرح‌ هایی دارید که دارای رنگ‌ های زنده و پررنگ است، بهتر است از لیبل‌ های گلاسه استفاده کنید. لیبل‌های گلاسه دارای جنس خاصی هستند که رنگ‌ ها را زیباتر و بهتر نشان می‌ دهد، اما لیبل مات می‌ توانند رنگ‌ها را کمتر و ظریف‌ تر از آن چیزی که هست نشان دهد. بنابراین استفاده کردن از هر کدام از لیبل‌ها بستگی به نوع زمینه کاری شما دارد.

بر چسب گلاسه

به طور معمول متداول ‌ترین نوع لیبل‌ ها و برچسب‌ هایی که بسیاری از افراد در بسته‌بندی محصولات خود از آن استفاده می‌ کنند، لیبل‌ های گلاسه است. لیبل ‌های گلاسه نسبت به برچسب ‌های رنگی، طراحی‌ های ظریف‌ تری دارند. سطح این لیبل ‌ها روشن و براق است و دارای روکش جذاب و حرفه ‌ای می‌ باشند. این لیبل ‌ها می‌ توانند اطلاعات بسیار مهمی برای مخاطب ارائه دهند. هنگامی که بخواهیم لیبل‌ گلاسه و لیبل مات را با همدیگر مقایسه کنیم، باید اشاره کنیم که برچسب‌ های براق دارای پوشش‌ های خاصی هستند.

ویژگی برچسب گلاسه

وجود پوشش بر روی برچسب‌ ها به آنها خصوصیت‌ های بسیار مفیدی داده است. به عنوان مثال استفاده کردن از روکش‌ ها باعث می‌ شود که یک سطح صافی تشکیل شود که جنبه محافظتی از لیبل‌ ها را خواهد داشت. اهمیت کار آن است که برچسب ‌های تولید شده سخت‌تر بوده و دوام بیشتری خواهند داشت. همچنین این روکش‌ ها می ‌توانند برچسب را در برابر عوامل محیطی محافظت کنند. بهتر است بدانیم که برچسب‌ های کاغذی هیچ موقع خاصیت ضد آب ندارند، اما لیبل ‌های گلاسه براق و نیمه براق می‌ توانند در مقابل آب و رطوبت مقاومت خوبی داشته باشند.

مطالب مرتبط:   لیبل کاغذی

کاربرد لیبل گلاسه

لیبل‌ های گلاسه دارای طراحی‌ های زیبا و مستحکمی هستند و به عنوان یک نوع برچسب بسیار مناسب معرفی می‌ شوند. شما می‌ توانید این نوع لیبل‌ ها را در هر نوع شکلی که می‌ خواهید سفارش داده و با استفاده از آن بسته‌بندی‌ هایتان را برند دار کنید. اگر می ‌خواهید برای طراحی‌ های خاص و حرفه ‌ای خود از لیبل مناسبی استفاده کنید، پیشنهاد ما استفاده کردن از لیبل گلاسه است. لیبل گلاسه در برابر آب و رطوبت، مقاومت بیشتری دارد.

شما می‌ توانید در صنعت خودرویی، مواد غذایی، آجیل و خشکبار، صنعت دارویی، پوشاک، صنعت نساجی و بسته‌ بندی انواع مختلفی از کالاها از لیبل ‌های گلاسه استفاده کنید. این لیبل ها مطابق با نیاز و سلیقه مصرف کنندگان به چاپ می ‌رسند. رنگ‌ ها و طراحی‌ های به کار رفته در این لیبل‌ ها کاملاً خاص و سلیقه ‌ای است که بستگی به نوع هدف و کاربرد لیبل گلاسه دارد.

چسب های لیبل گلاسه

معمولا در تهیه لیبل‌ های گلاسه از دو نوع چسب استفاده می‌ شود. یک نوع از چسب که قدرت چسبندگی کمتری دارد، آکرونال است. نوع دیگری از چسب که دارای خاصیت چسبندگی بسیار زیادی است هاتملت است.

برچسب مات

نوع دیگری از برچسب‌ هایی که در بازار وجود دارد، برچسب‌ های مات است. ممکن است برچسب‌ های مات به اندازه برچسب‌ های براق برای مشتریان جذاب نباشد. اما برچسب‌ های مات دارای مزیت‌ هایی هستند که از آن جمله می‌ توانیم به روکش صاف و ظریف آنها اشاره کنیم. به همین خاطر فرایند چاپ بر روی سطوح مات به خوبی انجام می‌ گیرد و از کیفیت بالایی برخوردار است. بعضی از برچسب‌ های مات بعد از استفاده تقریباً نامرئی می‌ شوند. معمولا این نوع برچسب بدون پوشش بوده و سطح زبرتری دارد. این نوع مواد خاصیت ضد آب دارند و می‌ توانید در فضای باز و یا در مجاورت رطوبت از آنها استفاده کنید.

ویژگی برچسب های مات

فرایند چاپ بر روی این برچسب‌ ها به گونه‌ ای انجام می‌ شود که به راحتی قابل خواندن باشد. همچنین سطح بازتابی آنها کمتر از برچسب گلاسه است. وقتی که نور از سطح برچسب‌ های مات منعکس می‌ شود، می‌ تواند امکان خواندن آنها را راحت ‌تر کند. به همین خاطر از برچسب ‌های مات بیشتر برای تهیه کردن لیبل‌ های مخصوص بارکد و یا QR استفاده می‌ کنند. بسیاری از دستگاه‌ هایی که اقدام به اسکن کدهای کیو آر و یا بارکد می‌ کنند، ممکن است نسبت به برچسب‌ های گلاسه حساسیت نشان دهند و امکان خواندن آنها مقدور نباشد. به همین خاطر استفاده کردن از برچسب‌ های مات در این زمینه می‌ تواند مناسب باشد.

مطالب مرتبط:    لیبل هولوگرامی

مقایسه برچسب مات و گلاسه

هم اکنون می ‌خواهیم بررسی‌ های لازم در ارتباط با چاپ گلاسه را انجام داده و آنها را با همدیگر مقایسه کنیم. در ابتدا از نظر ظاهری اقدام به مقایسه لیبل گلاسه و مات می‌ کنیم. برچسب براق ظاهر درخشانی دارد، این موضوع باعث می‌ شود که در زیبایی محصول تاثیر زیادی داشته باشد و بتواند نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. در مقابل برچسب‌ های مات براقیتی ندارند، اما انعکاس نور آنها کمتر است. برخی از افرادی که چشمشان نسبت به انعکاس نور حساس است و یا دستگاه‌ های اسکنر، می‌ توانند اطلاعات برچسب مات را به راحتی بخوانند.

معمولا روکش‌ های مات ظاهر کمرنگی دارند و می ‌توانند جلوه طبیعی‌ تر ایجاد کنند. در مقابل لیبل ‌های براق می ‌توانند عناصر طراحی را به صورت برجسته نمایان کنند. از طرفی از اشعه ماورا بنفش محافظت کرده و می ‌توانند بسته ‌بندی شما را شیک ‌تر نشان دهد. هر دو نوع چاپ لیبل گلاسه و مات برای محصولات می ‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد. شما می‌ توانید برای راحتی کار در این زمینه از طریق کارشناسان مشاوره ‌های لازم را دریافت کنید. با این حال قصد داریم در ادامه مطلب توضیحات تکمیلی تری برای شما ارائه دهیم.

۳ روش برای راحتی در انتخاب برچسب مات و گلاسه

دلایل مختلفی وجود دارد که شما با در نظر گرفتن آنها می ‌توانید اقدام به انتخاب لیبل مات و یا لیبل گلاسه نمایید. لازم است که در این زمینه به یک نکته مهمی توجه داشته باشید. اگر زیبایی کار برای مشتریان شما اهمیت زیادی دارد، بهتر است که لیبل‌ های براق را انتخاب کنید. اما اگر می‌ خواهید در زمینه‌ های خاصی از لیبل استفاده کنید که بیشتر بتواند حس طبیعی داشته باشد، انتخاب لیبل مات پیشنهاد می شود.

جنس

انتخاب نوع جنس گلاسه و یا مات از لیبل ‌ها اهمیت زیادی دارد. معمولاً لیبل های مات حس طبیعی به مخاطب القا می‌ کند، به همین خاطر استفاده کردن از لیبل ‌های مات برای محصولات غذایی و آرایشی بسیار مناسب‌تر است. در مقابل لیبل ‌های گلاسه حس شیک و لاکچری بودن را دارد که شما برای ارائه کارهای هنری و تزیینی می‌ توانید از این نوع لیبل‌ ها استفاده کنید.

نوع کاربرد

انتخاب نوع لیبل براق و یا لیبل مات کاملاً بستگی به نوع کاربردی شما دارد. لیبل‌ های مات باعث می شود که رنگ به صورت ظریف نشان داده شود، با این حال زیبایی خاص خود را دارند. اگر می‌ خواهید از طرح ‌های سنتی و قدیمی استفاده کنید، استفاده کردن از لیبل مات می‌ تواند جذابیت بیشتری به ظاهر بسته‌بندی شما بدهد. شما می‌ توانید برای طراحی‌ های کلاسیک و سنتی از لیبل ‌های مات استفاده کنید. اما اگر به دنبال طراحی‌ های مدرن، شیک و لاکچری هستید، بهتر است که از لیبل‌ های گلاسه استفاده نمایید.

طرح های خاص

یکی از مهمترین مزیت‌ هایی که لیبل ‌های نوع مات دارند آن است که می‌ توانند به عکس‌ ها و تصاویر چاپ شده شما نمای قدیمی ‌تری بدهند. این موضوع کاملاً برعکس لیبل‌های گلاسه است. لیبل ‌های گلاسه برای محصولات مدرن‌تر بیشتر استفاده می ‌شود. شما از ویژگی‌های ظاهری و طرح لیبل ها می‌ توانید بنا به نوع هدف خود استفاده کنید.

مطالب مرتبط:   لیبل متالایز

بهترین طرح های لیبل مات و گلاسه

انتخاب بسیاری از افراد در چاپ لیبل، نوع لیبل‌ های گلاسه و یا مات است. دلیل پرطرفدار بودن لیبل‌ های مات و گلاسه در آن است که شما می ‌توانید برای محصولات خاص، طراحی‌ های اختصاصی و خوبی انجام دهید. به همین خاطر طراحی ‌های منحصر به فردی بر روی لیبل ها انجام می ‌گیرد که به بهتر دیده شدن آنها می‌ تواند کمک کند. به همین خاطر بسیاری از افراد برای محصولات تبلیغاتی خود از لیبل مات و لیبل گلاسه استفاده می‌ کنند. به عنوان مثال برای ست‌ های اداری، استفاده کردن از این دو لیبل بسیار متداول است. اگر می‌ خواهید در این زمینه اطلاعات دقیق ‌تری به دست آورید، حتماً با مشاوران ما در شرکت تماس بگیرید.

ابعاد لیبل ها

معمولاً لیبل ‌ها در سایز بندی‌ های متنوعی تولید می‌ شوند که این سایز بندی‌ ها کاملاً استاندارد است. کوچک‌ترین سایز هر لیبل ۸.۵ در ۴.۸ است. شما در واقع بنا به نیاز خودتان و ابعاد محصولاتی که در اختیار دارید، می ‌توانید از سایز های مختلف استفاده کنید. وقتی می ‌گوییم که ابعاد لیبل چاپ شده باید متناسب با ابعاد محصول شما باشد، یعنی آنکه لیبل‌ ها نسبت به محصول اندازه بزرگتری نداشته باشند و یا ابعاد محصول به قدری بزرگ نباشد که لیبل‌ ها با ابعاد کوچکتر بر روی آن قابل تشخیص نباشد.