بهترین برنامه های طراحی و چاپ لیبل

بهترین برنامه های طراحی و چاپ لیبل

نویسنده: ansarchap
انتشار: پنج‌شنبه, 06 مهر 1402

لیبل ‌ها به عنوان برچسب‌ هایی هستند که شما می‌ توانید آن را بر روی کالاها بچسبانید. این لیبل ‌ها به عنوان یک نوع معرف و یا محافظ پوششی هستند که برای جلب توجه کالاها استفاده می شوند. انواع بسیار مختلفی از لیبل‌ ها در بازار وجود دارد. طراحی آنها توسط نرم‌افزارهای گرافیک مخصوصی انجام می‌ شود. اگر شما می‌ خواهید بهترین برنامه طراحی لیبل ‌ها را داشته باشید، ما در اینجا به شما توضیحاتی در این رابطه ارائه می‌ دهیم.

باید بدانید که تمام نرم‌ افزارهای مربوط به طراحی لیبل ‌ها سختی کار دارند. تمامی فرایند های مربوط به نرم‌ افزارها از جمله: پردازش اطلاعات، نوع اصول طراحی و تسلط بر آن اهمیت زیادی دارد. بنابراین این موضوع برای هر شخصی متفاوت بوده و نمی‌ توانیم نظر مطمئنی در این مورد ارائه دهیم.

برنامه های طراحی لیبل

زمانی طراحان حرفه ‌ای می ‌توانند بهتربن نوع طراحی را اجرا کنند که از خاص‌ ترین نوع طرح‌ ها استفاده کنند تا بتواند به صورت اصولی محصول را معرفی کند. ادامه مطلب را دنبال کنید چون می‌ خواهیم به شما بهترین برنامه‌ های طراحی لیبل را معرفی کنیم.

برنامه Maestro Label Designer 

این نوع نرم ‌افزار مخصوص لیبل‌ ها طراحی شده و می ‌تواند به طور قاطعانه نیازهای اساسی یک طراح را برطرف کند. در این نوع نرم ‌افزار شکل‌ ها و قلم‌ هایی که موجود است تا حدودی برای کاربران محدود می ‌باشد. افرادی که به صورت حرفه‌ ای عمل می ‌کنند، در واقع می‌ توانند از ابزار تولید کننده تغذیه و یا بارکد در این سیستم عامل استفاده کنند.

مطالب مرتبط:  لیبل ژلاتینی

نقاط ضعف و قوت

به طور کلی برنامه ‌‌‌Maestro Label Designer عملکرد خاصی برای طراحی لیبل و چاپ برچسب ‌ها می‌ تواند ایجاد کند. شما اگر به عنوان یک فرد تخصصی می‌ خواهید اقدام به طراحی لیبل‌ ها کنید، این نوع نرم ‌افزار بسیار مناسب است. روش کار این نرم ‌افزار آسان بوده و شما می ‌توانید تمامی گزینه‌ های مربوط به طراحی لیبل را از این طریق در اختیار داشته باشید. نرم ‌افزار مسترو مجموعه ‌ای از شکل‌ ها و قلم‌ هایی دارد که در حد گسترده‌ ای موجود نیستند و شما ممکن است از این نظر محدودیت داشته باشید. اما اگر می‌ خواهید به صورت حرفه‌ ای تر عمل کنید، می‌ توانید گرافیک نامحدود بارگذاری کنید.

همچنین در رایانه شخصی شما برخی حروف تایپ نصب شده است که می ‌توانید از آن نیز استفاده کنید. این برنامه ویژگی مثبتی که دارد به صورت تحت وب است، در واقع شما می‌ توانید از هر جایی به برچسب‌ های خود دسترسی پیدا کنید. برای کاربرانی که سطح بالا هستند، ابزار های تولید کننده، تغذیه و بارکد در سیستم‌ های عامل وجود دارد.

نحوه کار

نحوه کار با نرم‌افزار Maestro بسیار آسان است. مخصوصاً اگر به عنوان یک شخص حرفه‌ ای بخواهید اقدام به طراحی لیبل کنید، طراحی بسیار راحتی دارد. شما در ابتدا باید پیکره ‌بندی مخصوص برچسب خود را انتخاب کنید. در این نوع برنامه از قبل الگوهایی طراحی شده و آماده است که می ‌توانید برای شروع آن را انتخاب کنید. در قسمت سمت چپ برنامه نوار ابزاری وجود دارد که حاوی متن، عکس و سایر ابزارهای مورد نیاز است.

شما با استفاده از این ابزارها می ‌توانید طراحی‌ های مخصوص خود را انجام دهید. بعد از به اتمام رسیدن فرایند طراحی لیبل، نوبت به چاپ برچسب است. این برنامه ویژگی مثبتی که دارد، می‌ تواند به صورت خودکار مرزها را تشخیص داده و اقدام به چاپ کند. فرایند چاپ به گونه ‌ای است که طرح شما در کل صفحه می‌ تواند تکرار شود. شما می‌ توانید طرح خود را بارگیری کرده و pdf مورد نظر خود را چاپ نمایید.

برنامه Adobe Creative Suite

 Adobe Creative Suite یک نرم‌افزار دیگری است که برای طراحانی با سطح پیشرفته گزینه بسیار مناسبی تلقی می‌ شود. شما با استفاده از این برنامه می ‌توانید به ابزارهای دیگری چون این دیزاین، فتوشاپ، ایلستریتور، ویرایش عکس، ایجاد وکتور و چیدمان صفحه دسترسی داشته باشید. بنابراین می ‌توانیم برنامه Adobe Creative Suite را به عنوان یک نوع نرم ‌افزار طراحی لیبل جامع و کامل برای افراد حرفه ‌ای بدانیم.

مطالب مرتبط:   لیبل شیشه ای

نقاط ضعف و قوت

نرم افزار Adobe Creative Suite دارای نقاط قوت و نقاط ضعفی است. شما زمانی می‌ توانید به صورت مناسب از کارایی این نرم‌افزار استفاده کنید که اقدام به طراحی لیبل ‌های پیچیده کنید. استفاده کردن از این نرم ‌افزار طراحی لیبل برای برچسب محصولات اهمیت زیادی دارد و می ‌تواند ارزش سرمایه‌ گذاری آن را داشته باشد. باید بدانید که یادگیری این نرم‌افزار بسیار زمانبر بوده و نیاز به آموزش‌ های حرفه‌ ای دارد. همچنین هزینه‌ های مربوط به این نرم‌ افزار بسیار گران قیمت است. به همین خاطر برای استفاده شخصی این نرم ‌افزار توصیه نمی‌ شود.

نحوه کار

شما می‌توانید در نرم‌افزار Adobe Creative Suite یک الگو یا برچسب خالی را بارگذاری کنید، و یا از طریق همین نرم‌ افزار اقدام به طراحی الگوهای مد نظر خود کنید. با استفاده از ابزارآلات مختلفی که درون نرم ‌افزار وجود دارد، می‌ توانید شکل‌ های مد نظر خود را بسازید. عکس‌ ها و متن ‌های دلخواه خود را وارد کنید. این نرم‌ افزار دارای آپشن‌ های بسیار مختلفی است که می ‌تواند خلاقیت‌ های شما را به چالش بکشد. شما مستقیماً می‌ توانید از روی برنامه اقدام به چاپ کنید و یا برای حفظ ایمنی طرح خود می ‌توانید اقدام به بارگیری آن نمایید.

برنامه طراحی لیبل Canva

یک نوع بستر طراحی وب سایتی طراحی لیبل با Canva است. استفاده کردن از این نرم‌ افزار طراحی لیبل برای طراحان سطح پایین می ‌تواند بسیار مناسب باشد، زیرا صدها الگوی مختلف و متنوعی دارد که می ‌تواند به شما کمک کند. الگوهای طراحی شده دارای چشم اندازهای بسیار خوبی هستند. برنامه Canva می ‌تواند بستر رایگان برای ویرایش عکس، انواع گرافیک و طراحی چیدمان ‌های شما باشد.

نقاط ضعف و قوت

وب سایت Canva دارای صدها الگو های طراحی شده است که شما می ‌توانید بنا به مهارت‌ هایی که دارید، انواع مختلف از اشکال، آیکون‌ ها، نمودارها و موارد دیگر را به آن اضافه کنید. اگر بخواهید طراحی آنلاین این محصول را انجام دهید، بسیار آسان و ساده است. برخی از افراد حرفه ‌ای برای آنکه بتوانند از ویژگی‌ های پیشرفته نرم‌ افزار Canva استفاده کنند، گزینه ‌های پولی را انتخاب می ‌کنند. زیرا بهترین الگو هایی که در این نرم‌ افزار وجود دارد، به صورت پولی ارائه می‌ شود.

نحوه کار

نرم‌ افزار Canva دارای الگوهایی است که از قبل آن را طراحی کرده اند و شما وقتی آن را انتخاب می ‌کنید، با یک بوم خالی اقدام به شروع طراحی خواهید کرد. شما عناصر مد نظر خود را بر روی طرح انتخاب کرده و رها می ‌کنید، سپس تغییرات لازم را بر روی آن انجام می‌ دهید. در نهایت فایل نهایی را چاپ کرده و بارگیری می ‌کنید. برای چاپ کردن فایل شما باید پرونده را باز کنید تا فرایند چاپ آن به خوبی انجام شود.

مطالب مرتبط:   لیبل متالایز

طراحی لیبل با Microsoft word 

Microsoft word یک نوع نرم‌ افزاری برای پردازش کلمات است و برای نوشتن جز محبوب ‌ترین نوع از نرم‌ افزارهای طراحی لیبل شده است. ابزارهای مختلف طراحی از جمله اشکال، الگوها، کلیپ آرت و غیره را می ‌توانید از این طریق به الگوهای خود اضافه کنید. این برنامه دارای قالب‌ های بسیار محبوبی است. برای برچسب‌ هایی که پیکر بندی بسیار آسانی دارند، آموزش آن بسیار آسان است و بسیاری از افراد مبتدی با آن آشنایی دارند.

نقاط ضعف و قوت

نرم‌افزار میکروسافت بر روی اکثر رایانه‌ها نصب شده و بسیاری از افراد برای فعالیت‌ های کامپیوتری خود از این نرم‌ افزار استفاده می کنند. دسترسی به برنامه Microsoft word بسیار آسان بوده و قیمت‌ های آن کم است. شما می‌ توانید به راحتی از طریق آن فعالیت‌ های خود را انجام دهید. در این نوع نرم‌ افزار از قبل الگوهایی وجود دارد که بارگذاری شده اند تا کاربران بتوانند به راحتی از آنها استفاده کنند. اما شما برای این کار مجبور هستید که طرح خود را در کل ورقه تکثیر کنید. این کار ممکن است خسته کننده باشد و یا باعث ایجاد خطاهایی شود، همین عوامل باعث شده که از نکات ضعف این نرم‌ افزارها باشد.

نحوه کار

شما از بین گزینه‌ های مختلفی که وجود دارد، در ابتدا یک الگوی خالی انتخاب می ‌کنید. همچنین می ‌توانید الگوی خود را به صورت آنلاین بارگیری کنید و یا طرح خود را پیکر بندی نمایید. بعد از آنکه الگوی مد نظر خود را حاضر کردید، هم اکنون می‌ توانید عناصر، متن، عکس، نوشته و هر آیکون دیگری را به آن اضافه کنید. با استفاده از تنظیماتی که انجام می ‌دهید، هم اکنون شما طرح خود را تکمیل کردید و لازم است که اقدام به کپی برداری کنید. برای چاپ کردن خود طرح لازم نیست که برنامه اضافی را باز کنید و این از مزیت‌ های این نوع نرم‌ افزار است.

برنامه طراحی لیبل Aver

 Avery بستر طراحی مخصوص محصولات مارکدار است که شما می‌ توانید به صورت آنلاین به آن دسترسی داشته باشید. با استفاده از این نرم‌ افزار می‌ توانید برچسب‌ های خود را در هر جایی که می ‌توانید طراحی و چاپ نمایید. این برچسب‌ ها دارای الگوهای خالی و از پیش طراحی شده هستند که می‌ توانید متن، تصاویر و سایر پارامترهای دیگر را به آن اضافه کنید.

نقاط ضعف و قوت

نرم ‌افزار Avery برای طراحانی به کار گرفته می‌ شود که سطح پایینی دارند. شما می‌ توانید با استفاده از این ابزار طراحی لیبل، عناصر زیادی را در طرح‌ های خود بکشید و رها کنید و یا در جای خود اقدام به سفارش آنها کنید. این ابزار چند ابزار سطح بالاتری دارد که می ‌تواند برای کاربران شخصی و تجاری مفید واقع شود.

نحوه کار

برای آنکه بتوانید از نرم ‌افزار Avery استفاده کنید، لازم است که در ابتدا یک حساب کاربری ایجاد کنید. بعد از وارد شدن به سیستم، شماره محصول را انتخاب کرده و سپس بین الگوها و پوسته‌ های خالی و یا الگوهایی که از قبل طراحی شده است، یکی را انتخاب کنید. شما برای آنکه بتوانید مراحل طراحی لیبل را شروع کنید، لازم است که به بوم بعدی منتقل شوید. طراحی انجام شده توسط شما در کل ورق تکثیر شده و سپس پرینت می شود.

برنامه Nice label

اگر شما برای کسب و کار خود می ‌خواهید برچسب‌ های زیبا و متنوعی طراحی کنید، پیشنهاد ما این است که از برنامه Nice label استفاده کنید. استفاده کردن از نرم‌ افزار Nice label برای طراحی انواع لیبل ‌های صنایع پوشاک، مواد شیمیایی، خودرو، الکترونیک، غذا، نوشیدنی، حوزه ‌های دارویی و پزشکی اهمیت دارد. شما می ‌توانید به راحتی طرح‌ های تهیه شده توسط این نرم ‌افزار را چاپ کنید. همچنین اسناد خود را به راحتی مدیریت نمایید.

برنامه ‌Zebra Designer

نرم ‌افزاری که برای ساخت لیبل از آن استفاده می‌ شود Zebra Designer است. با استفاده از این نرم‌ افزار می ‌توانید برچسب‌ های بارکد پیچیده‌ای را طراحی کنید که بر اساس اطلاعات ثابت و یا اطلاعات متغیر هستند. این نرم‌ افزار دارای ویژگی‌ های پیشرفته همانند طراحی برچسب، تنظیمات چاپگر و یا ابزارهای تشخیصی است. با استفاده از این ویژگی می‌ توانید از حداکثر امکانات چاپگر خود استفاده کنید تا بتوانید یک نوع طراحی لیبل مناسب و ایده آلی داشته باشید.

اگر این نرم‌ افزارها با استفاده از چاپگرهای زبرا استفاده شود، می‌ توانید از تمامی امکانات مربوط به نرم ‌افزار استفاده لازم را ببرید. با استفاده از برنامه Zebra Designer می‌ توانید عکس‌ ها را ادیت کنید. با استفاده از این نرم افزار هر نوع طراحی‌ های مربوط به برچسب و یا لیبل‌ های بارکد به راحتی و با تنوع بسیار بالایی طراحی می شود.

برنامه Labeljoy

برنامه Labeljoy جز بهترین نوع از نرم ‌افزارهای طراحی شده جهت طراحی انواع مختلفی از لیبل‌ها است که بسیاری از طراحان حرفه از آن استفاده می‌ کنند. این نرم ‌افزار دارای ویژگی‌ های بسیار زیادی است و اگر شما تجربه کار با برنامه ‌های مشابه را نداشته باشید، ممکن است که انجام این کار برای شما پیچیده باشد. شما با استفاده از این نرم ‌افزار می‌ توانید در کمترین بازه زمانی یک لوگوی مناسب بسازید. تعداد زیادی قالب رایگان در این نرم‌ افزار وجود دارد، همچنین ابزارهای بسیار مختلفی به صورت پیش فرض برای شما ارائه می‌ شود تا بتوانید بنا به نوع نیاز و سلیقه خود اقدام به طراحی لیبل کنید.

کلام آخر

چاپ لیبل و یا همان چاپ برچسب در بسیاری از کسب و کارها به عنوان یک نوع عامل اصلی شناخته می ‌شود. شما می ‌توانید با استفاده از چاپ لیبل ها، اطلاعات مربوط به محصولات را در اختیار مشتریان قرار دهید. بارها مشاهده شده که استفاده کردن از چاپ لیبل تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطبان داشته است. به همین خاطر صاحبان کسب و کارها برای آنکه بتوانند فروش بیشتری داشته باشند، اقدام به طراحی هرچه بهتر لیبل‌ ها می‌ کنند. سفارش و طراحی لیبل ‌ها باید توسط مراکز معتبری انجام بگیرد که سابقه طولانی در طراحی لیبل دارند. شما می‌ توانید در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت از طریق شرکت چاپ انصار اقدام به طراحی لیبل های مد نظر خود کنید.