شناخته شده ترین انواع لیبل در بازار

شناخته شده ترین انواع لیبل در بازار با طراحی خاص

نویسنده: ansarchap
انتشار: سه‌شنبه, 18 مهر 1402

لیبل‌ها جز محصولاتی هستند که شما می‌توانید آنها را در انواع مختلفی مشاهده کنید. تقسیم‌بندی‌های مختلفی برای لیبل‌ ها وجود دارد تا مشتریان بتوانند محصولات مورد نیاز خود را تهیه کنند. استفاده کردن از انواع لیبل‌های کاغذی، ژلاتینی، امنیتی، متالایز و غیره در زمینه‌های مختلف اهمیت زیادی دارد. شما برای آنکه بتوانید کسب و کار خود را بهتر گسترش دهید، باید از لیبل‌های مناسبی استفاده کنید. در ادامه مطلب می‌خواهیم شما را با انواع لیبل‌های پرکاربرد آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا مطالب بهتری در ارتباط با انواع لیبل‌ها را به شما ارائه دهیم.

لیبل های پشت چسبدار

لیبل‌های پشت چسب‌دار جز پرکاربردترین نوع لیبل‌های موجود در بازار هستند که تاثیر زیادی در برندسازی محصولات دارند. لیبل‌های پشت چسب‌دار بر اثر فشار و گذشت زمان چسبندگی بهتری بر روی اجسام خواهند داشت. لیبل پشت چسب‌دار از قسمت‌های مختلفی ساخته می‌شود. لایه رویی معمولاً قسمتی است که بر روی آن فرایند چاپ انجام می‌گیرد. لایه بعدی قسمتی است که با چسب‌های دائمی و موقت آن‌ها را می‌پوشانند. سپس پوشش سیلیکونی لیبل‌ها که می‌تواند به آن براقیت خاصی بدهد.

در نهایت لایه زیرین لیبل‌ها که سیلیکونایس هم به آن گفته می‌شود. مواد استفاده شده در انواع لیبل‌های پشت چسب‌دار بر اساس چسبندگی که دارد در انواع مختلفی هستند. به طور کلی چسب‌های استفاده شده در انواع لیبل‌های پشت چسب‌دار بر پایه آب، پایه حلالی گرم، ذوب و یووی است. هر کدام از انواع لیبل‌های پشت چسب‌دار دارای ویژگی‌های خاصی هستند و کاربردهای مختلفی دارند.

ساختار لیبل پشت چسب‌دار

دسته‌ای از برچسب‌ها هستند که با قرار گرفتن در آب گرم به تدریج رویه و چسب آن‌ها در آب حل می‌شود. همچنین برچسب‌هایی وجود دارند که ضد دستکاری هستند که از آنها برای تهیه لیبل‌های امنیتی استفاده می‌کنند. معمولا ساختار انواع لیبل‌ پشت چسب‌دار به گونه‌ای است که شما نمی‌توانید آن‌ها را جدا کرده و دوباره از آن‌ها استفاده کنید. این موضوع باعث می‌شود که استفاده از این لیبل‌ها یک بار امکان‌پذیر شود و امکان جعل آن‌ها وجود نداشته باشد. در برخی از موارد مشاهده می‌کنیم در هنگام جدا شدن برچسب از سطح ،‌علامتی به وجود می‌آید که نشان از باطل شدن لیبل‌ها است.

ویژگی لیبل پشت چسب‌دار

لیبل‌ها در انواع مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌هایی دارند. در ساختار انواع لیبل پشت چسب‌دار چند لایه استفاده می‌شود که هر کدام از آنها ویژگی‌ها و کاربردهایی دارند. به عنوان مثال در برچسب‌های کاغذی پلمپ و گارانتی باید از چسب‌های مخصوص استفاده شود. معمولاً فرآیند چاپ انواع لیبل‌ها به صورت دستی و یا اتوماتیک انجام می‌گیرد. در هر حال لیبل‌های پشت چسب‌دار امکان چسبیدن به هر نوع سطحی را دارند و بدین ترتیب می‌توانند باعث معرفی بهتر کالا و یا خدمات شوند.

متداول‌ترین نوع لیبل‌های موجود در بازار

بهتر است برای کسب و کار خود به دنبال انتخاب بهترین انواع لیبل‌های موجود در بازار باشید. اگر شما آشنایی بهتر و اطلاعات دقیق‌تری از انواع لیبل‌ها داشته باشید، می‌توانید نوع مناسبی از آن‌ها را تهیه کنید. ما در اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم انواع منحصر به فرد از لیبل‌ها را تهیه کرده و از آن‌ها استفاده کنید، پس با ما همراه باشید.

لیبل اموال

لیبل اموال جز برچسب‌های امنیتی است که معمولاً بر روی اموال شرکت‌ها، سازمان‌ها و اداره‌جات نصب می‌شود. استفاده کردن از انواع لیبل اموال برای ردگیری و شماره گذاری محصولات اهمیت زیادی دارد. از انواع لیبل‌های اموال می‌توانیم به لیبل پلی استر، شبرنگ و یا متالایزر اشاره کنیم. معمولاً لیبل‌های اموال دارای چسبندگی بالایی هستند. در برخی موارد در ساخت انواع لیبل اموال از پی‌وی‌سی و یا متالایزر استفاده می‌کنند که باعث می‌شود خاصیت ضد آب داشته باشد.

لیبل کاغذی

متداول‌ترین، شناخته شده‌ترین و پرمصرف‌ترین نوع لیبل‌های موجود در بازار، لیبل‌های کاغذی هستند. معمولا لیبل‌های کاغذی صرفه اقتصادی بالایی دارند. لیبل‌های کاغذی در تنوع بسیار زیادی از طرح و رنگ موجود هستند و شما می‌توانید آن‌ها را در انواع مختلف به صورت مات و شفاف مشاهده کنید. معمولا از لیبل‌های کاغذی برای انواع مختلفی از محصولات استفاده می ‌کنند.

تنها عیب استفاده از لیبل‌های کاغذی در آن است که نسبت به رطوبت حساسیت زیادی نشان می‌دهند. انواع لیبل‌های کاغذی وزن سبکی دارند که در عین حال چسبندگی آن‌ها بسیار مناسب است. شما می‌توانید انواع مختلف از طرح‌های دلخواه خود را بر روی این لیبل‌ها چاپ کرده و در بسته‌بندی محصولات از آن استفاده کنید.

انواع لیبل های کاغذی

لیبل‌های کاغذی جزو گروهی از لیبل‌های سنتی هستند که در انواع مختلفی وجود دارند. ما می‌توانیم لیبل‌های کاغذی را به صورت مات و گلاسه مشاهده کنیم. دسته‌ای از انواع لیبل‌های کاغذی به صورت لیبل گلاسه هستند که شامل لیبل‌های نیمه گلاسه و نیمه براق می‌باشند. شما از لیبل‌های کاغذی در صنایع داروسازی، پوشاک، نساجی، مواد غذایی و بسته‌بندی محصولات می‌توانید استفاده کنید.

یکی از دلایلی که باعث شده این لیبل‌ها کاربرد زیادی داشته باشند، قیمت بسیار مناسبی است که نسبت به سایر لیبل‌ها دارند. اما این نکته را بدانید که لیبل‌های کاغذی آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به سایر لیبل‌ها دارند. این عامل باعث شده که عمر آن‌ها کوتاه باشد و در برخی از صنایع و حوزه‌ها نتوان از این نوع لیبل استفاده کرد.

لیبل اسکراچ‌

نوعی از لیبل‌ها که از آن برای محافظت کردن از محصول و امنیت آن استفاده می‌شود، لیبل اسکراچ است. معمولا انواع لیبل اسکراچ بر روی کارت‌ تلفن، کارت‌های مربوط به قرعه‌کشی و یا محصولاتی از این قبیل مشاهده می‌شود. این لیبل‌ها دارای مقاومت‌های بسیار بالایی نسبت به سایر لیبلها هستند. دلیل مقاومت بالای لیبل اسکراچ به خاطر فرآیندهای پیچیده‌ای است که در زمان تولید آن را استفاده می ‌کنند.

لیبل شفاف

معمولاً لیبل های شفاف دارای زیبایی ظاهری خوبی هستند اما عمر آن‌ها کوتاه است. نوشته‌های درج شده برای انواع لیبل‌های شفاف بعد از چند روز از بین می‌رود، به همین خاطر است که از لیبل‌های شفاف بیشتر در آزمایشگاه‌های پزشکی استفاده می‌کنند. حتماً در انتخاب نوع فونت استفاده شده در لیبل‌های شفاف دقت زیادی داشته باشید تا خوانایی آن بالاتر برود.

لیبل تایوک‌

دسته‌ای از لیبل‌ها که از رشته‌های منسجم پارچه‌ای تشکیل می‌شود، لیبل تایوک نامیده می‌شود. معمولا از این لیبلها در تولید پوشاک استفاده می‌کنند.

لیبل رول پارچه‌ای

از دیگر لیبل‌های مورد استفاده در صنعت نساجی می‌توانیم به انواع لیبل‌های رول پارچه‌ای اشاره کنیم. برای استفاده کردن از این لیبل‌ها گاهاً نیازی به چسب ندارید و به صورت دوخت به لباس متصل می‌شوند.

لیبل حرارتی

نوع دیگری از لیبل‌ها که در نزد مشتریان از محبوبیت بالایی برخوردار است، لیبل حرارتی می‌باشد. لیبل‌های حرارتی در دو نوع عادی و ضد آب هستند. معمولاً نوع ضد آب از لیبل‌های حرارتی بر روی محصولاتی چون گوشت و یا سبزیجات که ممکن است مرطوب باشند استفاده می‌شوند. همچنین برای درج کردن بارکد برای محصولات فروشگاهی از لیبل‌های حرارتی استفاده می‌کنند. استفاده از لیبل حرارتی از نظر هزینه مقرون به صرفه است، زیرا برای چاپ آن نیاز به ریبون ندارید. لیبل‌های حرارتی از نظر مشخصات ظاهری مشابه با لیبل‌های کاغذی هستند. بسیاری از افراد در نگاه اول لیبل‌های حرارتی را با لیبل‌های کاغذی اشتباه می‌گیرند.

لیبل متال

یکی از زیباترین لیبل‌های موجود در بازار لیبل متال است که دارای طراحی‌های منحصر به فرد و مخصوص به خود است. شما در صورت طراحی خاص لوگو و استفاده کردن از طراحی‌های جالب می‌توانید لیبل متالایز را خاص‌تر و جذاب‌تر کنید. معمولا لیبل‌های متالایز در برابر پارگی، حرارت، کشیدگی، رطوبت و حلال‌های مختلف مقاومت بالایی دارند. همین موضوع باعث شده که از انواع لیبل متال در صنایع مختلفی استفاده کنند. لیبل‌های متال دارای زیبایی ظاهری خوبی هستند و می‌توانند به جذابیت محصولات اضافه کنند.

لیبل وید‌

نوع متفاوتی از لیبل‌های تولید شده و عرضه شده به بازار لیبل‌های وید هستند. معمولاً لیبل‌های وید بیشتر جنبه امنیتی دارند و از آن برای پلمپ کردن محصولات و یا کالاها استفاده می‌کنند. زمانی که مرسوله و یا کالایی توسط لیبل وید پلمپ شود، در صورت باز شدن محصول شکل این برچسب‌ها تغییر پیدا می ‌کند. به طور کلی بر روی لیبل‌های وید بارکد و یا کد محصولات چاپ می‌ شود. لیبل‌های وید در برابر کشیدگی، رطوبت و پارگی مقاومت بسیار بالایی دارند. میزان چسبندگی لیبل‌های وید بسیار بالا بوده و به راحتی کنده نمی‌شوند.

لیبل پی‌وی‌سی

دسته دیگر از لیبل‌هایی که در بازار وجود دارد، لیبل pvc است که به علت استفاده کردن پلاستیک در ساخت آن مقاومت بالاتری نسبت به لیبل‌های حرارتی و رطوبتی دارند. معمولاً از لیبل‌های pvc در صنایعی چون مواد غذایی، لوازم خانگی و پتروشیمی استفاده می‌کنند.

لیبل ژله‌ای

از دیگر برچسب‌های پرکاربرد و زیبایی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، لیبل‌های ژله‌ای هستند. معمولاً در ساخت لیبل‌های ژله از دو لایه استفاده می‌کنند. سطح زیرین این لیبل‌ها به صورت ژله‌ای بوده و سطح بالایی آن از رزین پلی اورتان تشکیل می‌شود. رزین پل اورتان استفاده شده در لیبل‌های ژله‌ای مقاومت بسیار بالایی در برابر اشعه یووی دارد. لایه پی‌وی‌سی استفاده شده در قسمت زیرین لیبل، قدرت چسبندگی بالایی داشته و می‌تواند در برابر حرارت و رطوبت مقاومت خوبی داشته باشد.

لیبل شبرنگ

لیبل‌های شبرنگ همانطوری که از اسم آن ها مشخص است، قابلیت نمایش در شب را دارند. مواد استفاده شده در ساخت لیبل‌های شبرنگ معمولاً از فسفر و یا فلورسنت است. لیبل‌های شبرنگ در رنگ‌های مختلفی چون قرمز، زرد، سبز و آبی ساخته می‌شوند. این لیبل‌ها جنبه امنیتی دارند و در هنگام کنده شدن خرد شده و قابلیت استفاده را نخواهند داشت. معمولا از لیبل‌های شبرنگ در چاپ کد محصول، بارکد و نام سازمان استفاده می‌کنند. لیبل‌های شبرنگ در برابر حرارت مقاومت بسیار خوبی دارند. امکان سلفون کشی بر روی لیبل‌های شبرنگ وجود دارد. شما می‌توانید لیبل‌های شبرنگ را بر روی هر نوع سطحی بچسبانید.

چاپ استیکر

نوع دیگر از لیبل‌ها به صورت چاپ استیکر هستند که به آن‌ها لیبل‌های pvc هم گفته می‌شود. به عبارتی استیکرها لایه‌های نازکی از جنس پی‌ وی‌ سی هستند که در قسمت پشتی آن‌ها چسب وجود دارد. مواد سازنده استیکرها از پی‌ وی ‌سی است که همین موضوع باعث شده مقاومت بالایی داشته باشند. لیبل‌های استیکر خاصیت ضد آب دارند و جز روش‌های تبلیغاتی ارزان و مقرون به صرفه می‌باشند. لیبل‌های استیکر در تنوع بسیار بالایی تولید می‌شوند. این لیبل‌ها بسیار مقاوم هستند و شما می‌توانید هر نوع طرحی را بر روی آن‌ها چاپ کنید.

لیبل بارکدی

با پیشرفت تکنولوژی شاهد پیشرفت چشمگیری در صنعت چاپ لیبل هستیم. لیبل‌های بارکدی جز انواع لیبل‌های پیشرفته‌ای هستند که در زمینه‌های مختلف از آن‌ها استفاده می‌کنند. معمولا لیبل‌های بارکدی با استفاده از دستگاه‌های مخصوصی رمزگذاری شده و طراحی می‌شوند. با استفاده از سیستم‌های مربوطه بر روی بارکد این لیبل‌ها تمامی اطلاعات لازم به مخاطبان ارائه می‌شود. لیبل‌های بارکدی دارای مزایای بسیار زیادی هستند که از آن جمله می‌توانیم به امکان چاپ لیبل بارکدی در سایزهای مختلف اشاره داشته باشیم. معمولاً لیبل‌های بارکدی برای بسته‌بندی داروها استفاده می‌شوند.

انواع طراحی لیبل‌های پرطرفدار

معمولا لیبل‌هایی که پرطرفدار هستند، دارای طراحی‌های خاصی می باشند. در واقع تنها جنس و اندازه لیبل‌ها ملاک پرطرفدار بودن آن‌ها نیست، بلکه نوع طراحی‌های انجام شده بر روی این نوع لیبل‌ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. شما قبل از آنکه بخواهید اقدام به سفارش لیبل‌های مد نظر خود کنید، باید اصول لازم برای طراحی لیبل را رعایت کنید.

در طراحی انواع لیبل‌ها از اطلاعات خاصی استفاده می‌شود تا مخاطب بتواند به راحتی با شما ارتباط برقرار کند. استفاده کردن از رنگ‌ها، تکنیک‌های خلاقانه، فونت‌های مناسب، تصاویر گیرا و به کار بردن خلاقیت‌های لازم نیز اهمیت زیادی دارد. زمانی که شما اصول مناسب را رعایت کنید، باعث می‌شود که محصول تولید شده کاملاً ایده آل بوده و در روند بهتر کسب و کار شما تاثیر بیشتری داشته باشد.