انواع روش های چاپ لیبل

انواع روش های چاپ لیبل

نویسنده: ansarchap
انتشار: جمعه, 07 مهر 1402

کتابخانه ‌های متعددی در زمینه چاپ انواع مختلفی از لیبل‌ ها فعالیت دارند. شما می‌ توانید بنا به نوع نیاز و سلیقه خود اقدام به چاپ این نوع لیبل ‌ها کنید. مشتریان باید بنا به نوع هدف و زمینه ‌های استفاده بتوانند طراحی‌ های لازم بر روی لیبل ‌ها را انجام داده و اقدام به چاپ آنها نمایند. شما با استفاده از روش چاپ لیبل می‌ توانید برند خود را به طور حرفه‌ ای‌تر برای مشتریان معرفی کنید. شما می‌ توانید برای دریافت راهنمایی ‌های بیشتر در ارتباط با روش چاپ لیبل با کارشناسان شرکت چاپ انصار در ارتباط باشید. آنها می‌ توانند تمام اطلاعات لازم برای چاپ بهتر محصولات را برای شما ارائه دهند.

نکات لازم در انتخاب روش چاپ لیبل ها

شما قبل از آنکه بخواهید نوع روش چاپ لیبل را تعیین کنید، باید به کاربرد لیبل‌ها توجه کنید. هر نوع لیبل از نظر طرح، شکل، اندازه و جسم کاملا متفاوت است. از بین انواع مختلفی از روش چاپ لیبل، نوع چاپ دیجیتال توانسته محبوبیت بیشتری داشته باشد. برچسب‌ هایی که با روش چاپ دیجیتال به چاپ می‌ رسند، از نظر طرح و رنگ کیفیت بسیار بالاتری دارند. با توجه به نوع لیبل مورد استفاده از روش‌ های چاپ دیگری می ‌توان استفاده کرد که در ادامه به آنها می ‌پردازیم.

معرفی انواع روش های چاپ لیبل

محصولاتی که بسته‌بندی شده ‌اند دارای یک یا چند برچسب هستند. این لیبل‌ ها کاربردهای بسیار زیادی در تولید محصولات دارند. از جمله مهمترین کاربرد لیبل ‌ها می‌ توانیم به معرفی محصول، عکس محصول، انواع ترکیبات محصول و سایر دستورالعمل‌ های مربوط به محصول اشاره کنیم. برچسب‌ ها با توجه به شکل و اندازه در انواع بسیار مختلفی تولید می ‌شوند. برای طراحی کردن هر لیبل از رنگ و طرح‌های خاصی استفاده می ‌شود.

لیبل ‌ها در تنوع بسیار زیادی از طرح، اندازه و جنس کاغذ وجود دارند. همین موضوع باعث شده که روش چاپ لیبل با همدیگر بسیار متفاوت باشد. انواع مختلفی از روش‌ چاپ لیبل وجود دارد که مهمترین آن چاپ دیجیتال، فلکسوگرافی و سیلک اسکرین است. هر کدام از این روش چاپ لیبل می‌ تواند لیبل‌ هایی با طرح و جنس‌ های مختلف تولید کنند.

چاپ دیجیتال لیبل

چاپ دیجیتال لیبل به عنوان یکی از روش‌ های متداول برای چاپ لیبل محسوب می‌ شود. این روش چاپ لیبل با کمک دستگاه ‌های پیشرفته انجام خواهد شد که در بین افراد محبوبیت بسیار زیادی دارد. برچسب‌ هایی که به صورت دیجیتالی چاپ می ‌شوند، معمولاً کیفیت بالاتری دارند. در این روش چاپ مشتری می ‌تواند لیبل ‌های خود را در هر نوع طرح و رنگی چاپ کند. معمولا سرعت چاپ دیجیتال نسبت به سایر روش چاپ لیبل بسیار بالا است و این در حالیست که کیفیت بالاتری دارد. مهمترین مزیت چاپ دیجیتال به صرفه بودن چاپ و هزینه‌ های ارزان آن است.

شما می‌ توانید در مدت زمان کوتاه تعداد دلخواه از برچسب‌ های خود را چاپ کنید. مشتریان با استفاده از چاپ لیبل دیجیتال می ‌توانند هر نوع ترکیبی با رنگ و طراحی را چاپ کنند. شما هیچ گونه محدودیتی در انتخاب نوع طرح و رنگ در چاپ دیجیتال نخواهید داشت و محصول چاپ شده کاملاً مطابق با نوع طراحی شما است. اگر لیبل ‌های شما دارای تصاویر خاصی از محصول باشد، با استفاده از چاپ دیجیتال می‌ توانید آن را با وضوح بیشتری تهیه کنید، استفاده کردن از روش چاپ دیجیتال برای برچسب مخصوص غذا مناسب است.

چاپ لیبل با روش سیلک اسکرین‌

یکی از روش‌ های بسیار متداول برای چاپ لیبل استفاده کردن از روش سیلک اسکرین است. معمولا این روش برای چاپ برچسب ‌هایی به کار می‌ رود که می‌ تواند در برابر رطوبت و تابش نور خورشید و همچنین شستشو مقاومت داشته باشد. استفاده کردن از این روش چاپ لیبل مخصوص لیبل‌ هایی است که در فضای باز قرار دارند و یا در معرض مواد شیمیایی هستند. شما بهتر است برای تهیه کردن لیبل‌ هایی که روی محصولات شیشه‌ ای، دارویی، پزشکی، آرایشی و بهداشتی قرار می‌ گیرد، از روش چاپ سیلک اسکرین استفاده کنید.

مطالب مرتبط:   لیبل کاغذی

روش فلکسوگرافی‌ روش چاپ فلسوگرافی

یکی از روش‌ های بسیار متداولی است که از آن برای چاپ انواع مختلفی از لیبل‌ ها استفاده می‌ شود. روش فلکسوگرافی یک روش بسیار قدیمی بوده و جزو پرطرفدارترین روش‌ چاپ لیبل معرفی می‌ شود. معمولاً لیبل‌ هایی که با روش چاپ فستیوگرافی تهیه می‌ شوند، مقاومت بسیار بالایی در برابر آب، حلال ‌ها و غیره دارند. این لیبل ها در اثر تماس با موارد ذکر شده کیفیت خود را از دست نمی‌ دهند.

معمولا برای روش چاپ فلکسوگرافی برای چاپ کردن موادی چون کاغذ و پلی استر می ‌تواند مناسب باشد. استفاده کردن از این روش چاپ لیبل برای لیبل محصولاتی چون دارویی، تجهیزات پزشکی و محصولات صنعتی مناسب است. شما می ‌توانید با استفاده از این روش تعداد زیادی از برچسب‌ ها را در طی مدت کوتاهی به چاپ برسانید.

انواع لیبل بر اساس متریال

تقسیم بندی‌ های مختلفی برای لیبل‌ ها انجام گرفته است که یک نوع از این تقسیم بندی بر اساس متریال و جنس لیبل‌ ها است. با توجه به نوع کاربردی که لیبل‌ ها در زمینه ‌های مختلف دارند، از مواد مختلفی در ساخت آنها استفاده می‌ شود. در ادامه می‌ خواهیم به هر کدام از جنس های لیبل‌ ها اشاره کنیم تا بیشتر با آنها آشنا شوید.

جنس لیبل یووی‌

یکی از انواع رایج و پرکاربرد چاپ لیبل‌ها، چاپ یووی است که معمولاً از آن برای مصارف شخصی و صنعتی استفاده می‌ کنند. قیمت چاپ این لیبل‌ ها بسیار مناسب بوده و مقرون به صرفه است. شما می‌ توانید این لیبل ‌ها را به صورت فوری و در عرض یک روز چاپ کنید. لیبل ها به صورت تمام رنگی بوده و در اندازه‌ های مختلفی قابل اجرا می‌ باشد. در روش چاپ لیبل یووی یک نوع روکش یووی با کیفیت بالا و دوام زیاد بر روی کاغذهای چاپ قرار داده می‌ شود. در واقع این لایه به عنوان یک محافظ شفاف است که می‌ تواند از رنگ‌ های لیبل محافظت کند.

همین موضوع باعث شده که این نوع برچسب کیفیت بالایی داشته باشد. ضمن کیفیت و دوام بالای لیبل‌ های یووی، قیمت ‌های آنها مناسب است و شما می‌ توانید آنها را در زمان کوتاه تحویل بگیرید. در نتیجه لیبل ‌های یووی جز لیبل ‌های پرطرفدار در بازار هستند که در بسیاری از زمینه ‌ها از آن استفاده می ‌شود.

چاپ لیبل سلفون براق

یک نوع پرطرفدار از لیبل‌ های چاپ شده در بازار، چاپ سلفون براق است. در این نوع روش چاپ لیبل، کاغذ چاپ برچسب‌ دار با یک لایه از سلفون براق پوشانده می ‌شود. این لایه سلفونی دارای جلا و شفافیت خاصی بوده که استحکام آن را می‌ تواند چندین برابر کند. شما می ‌توانید از این نوع لیبل‌ ها به صورت تمام رنگی و در اندازه‌ های مختلف استفاده کنید. این لیبل ها قیمت‌ های بسیار مناسبی دارند و خرید آنها به صرفه‌تر است.

لیبل شیشه ای

لیبل شیشه‌ ای که به آن برچسب شفاف هم گفته می‌ شود، یکی دیگر از لیبل‌ های محبوب در بین تولید کنندگان مختلف است. بسیاری از تولید کنندگان خودروسازی، مواد غذایی و داروسازی از لیبل شفاف استفاده می‌ کنند. شکل ظاهری این برچسب‌ ها به صورت شفاف بوده و به گونه‌ ای است که نوشته‌ های آن از هر دو طرف قابل مشاهده هستند.

مطالب مرتبط:   لیبل شیشه ای

چاپ لیبل رولی

یک نوع دیگر از انواع چاپ‌ های برچسب، چاپ لیبل رولی است. لیبل ‌های رولی همانطوری که از نام آنها مشخص است، به صورت رولی و پشت سر هم چاپ می‌ شوند. شما می‌ توانید لیبل‌ های رولی را در تیراژ‌های بالا و با سرعت‌ های بسیار زیادی چاپ کنید. معمولا هزینه چاب لیبل رولی نسبت به سایر روش‌ ها پایین‌تر است و همین موضوع باعث شده که مقرون به صرفه ‌تر باشد.

در فرایند چاپ لیبل رولی دستگاه قادر است بعد از تولید کردن برچسب رول آن را به صورت اتوماتیک تا بزند که باعث افزایش سرعت کار می شود. در صنایع مختلفی چون غذایی، دارویی، پتروشیمی، آرایشی _ بهداشتی و خودروسازی می‌ توان از چاپ لیبل رولی استفاده کرد. استفاده کردن از چاپ لیبل رولی می‌ تواند در هزینه‌ های شما صرفه‌ جویی کند. شما می‌ توانید بدون هیچگونه محدودیت رنگ و متریال بر روی هر سطحی آن را چاپ کنید. امکان چسباندن لیبل های رولی بر روی هر سطحی وجود دارد و دوام آن بالا است.

لیبل متالایز

نوع دیگری از لیبل ‌های چاپ شده در بازار، چاپ لیبل متالایز است که در انواع مختلفی می ‌توانید آنها را چاپ کنید. معمولا شکل ظاهری این لیبل ‌ها شبیه فویل‌ های آلومینیومی است و رنگ‌ های آنها نقره ‌ای براق است. معمولا این روش چاپ لیبل در مشاغل صنعتی بیشتر استفاده می‌ شود. لیبل های متالایز دارای خاصیت‌ های زیادی هستند که از آن جمله می‌ توانیم به خاصیت ضد خش، استحکام بالا، مقاومت بالا در برابر حرارت و رطوبت، قدرت چسبندگی زیاد و امکان نصب بر روی سطوح مختلف اشاره کنیم. لیبل های متالایز نسبت به سایر برچسب ها، قیمت‌های کمی بالاتری دارند، اما از آنجایی که جنس آنها مرغوب است، می‌ توانید تا چندین سال از آنها استفاده کنید.

لیبل شبرنگ

از لیبل‌ های پرکاربردی که در بازار وجود دارد، برچسب شبرنگ است. معمولاً لیبل های شبرنگ در هنگام تاریکی می ‌درخشد. شما می‌ توانید از روش چاپ دیجیتالی برای چاپ لیبل شبرنگ استفاده کنید.

انواع لیبل براساس کاربرد

لیبل ‌ها بر اساس کاربرد های مختلفی که دارند، طراحی و چاپ می‌ شوند. به همین دلیل می‌ توانیم لیبل‌ ها را بر اساس نوع کاربرد متفاوت باهم ببینیم. با ما همراه باشید تا به شما انواع مختلف از لیبل‌ ها را بر اساس نوع کاربرد برای شما معرفی کنیم.

لیبل برند

اگر شما بر روی برچسب محصولات تنها نام و نشان تجاری شرکت تولید کننده را چاپ کنید، به آن لیبل چاپ شده لیبل برند گفته می ‌شود. اما سوالی که پیش می ‌آید آن است که هدف از چاپ لیبل برند چیست؟ تنها یک دلیل برای چاپ لیبل برند وجود دارد که آن برندسازی و تبلیغات شرکت تولید کننده است. معمولا از این نوع برچسب‌ ها بر روی محصولاتی چون کیف، کفش و یا لباس استفاده می ‌کنند. به طور حتم تمامی ما هنگام خرید محصولات ذکر شده لیبل آنها را باز کرده و مشاهده کرده‌ ایم. این لیبل ‌ها جزو لیبل‌ های متداول برای برندسازی محصولات هستند. رنگ استفاده شده در طراحی لیبل برند مطابق با رنگ تجاری شرکت تولید کننده است.

مطالب مرتبط:    لیبل هولوگرامی

لیبل آموزشی

دسته دیگری از لیبل ‌های چاپ شده، لیبل‌های آموزشی هستند. استفاده کردن از این برچسب‌ ها برای نشان دادن اطلاعات کامل برای مشتریان است. در این برچسب‌ ها می ‌توان اطلاعات دقیقی از شرکت تولید کننده، تاریخ انقضا و تاریخ تولید محصول و همچنین قیمت آن مشاهده کرد. از آنجایی که کسب و کارهای متفاوتی در بازار وجود دارند و هر کدام از آنها در این زمینه با همدیگر رقابت دارند، همین موضوع باعث شده که انواع مختلفی از لیبل ‌ها را در بازار مشاهده کنید. لیبل‌ های آموزشی محصولاتی هستند که شما می‌ توانید آنها را در شکل و جنس‌ های مختلفی چاپ کنید.

لیبل درجه بندی

نوع دیگری از لیبلی که می ‌توان از آن استفاده کرد، لیبل درجه بندی است. همانطوری که از نام این لیبل مشخص است، از آن برای بیان کردن کیفیت محصولات استفاده می‌ کنند. معمولاً بر روی این برچسب ‌ها از اعداد و حروف استفاده می ‌شود که هر کدام از آنها نشان دهنده نوعی از درجه کیفی می‌ باشند.

لیبل معرفی محصول

پرکاربردترین نوع لیبل‌ های تولید شده و عرضه شده در بازار، لیبل معرفی محصول است. معمولا از این لیبل ‌ها برای معرفی محصولات و دستورالعمل‌ های استفاده از محصولات به کار گرفته می ‌شود. بیشتر این لیبل ‌ها بر روی محصولات غذایی و دارویی درج می‌ شوند.

ویژگی های چاپ لیبل

چاپ لیبل که به آن چاپ پشت چسب ‌دار نیز گفته می ‌شود، یکی از رایج ترین روش چاپ لیبل است که معمولاً از آن برای چسباندن روی محصولات و کالاها استفاده می کنند. این لیبل‌ ها در واقع به عنوان شناسنامه و هویت محصولات هستند که می‌ توانند توجه مخاطبان را به خود جلب کرده و آنها را ترغیب به خرید محصولات کنند. شما می‌ توانید لیبل‌ های متنوعی را بر روی انواع مختلف از محصولات غذایی، آرایشی، بهداشتی، شوینده، داروها و برچسب‌های تبلیغاتی مشاهده کنید.

مشاغل و کسب و کارهای مختلفی هستند که برای درج اطلاعات محصول و برند خود از چاپ لیبل استفاده می ‌کنند. شما می ‌توانید اطلاعات مربوط به آدرس، تماس، بارکد، روش مصرف و سایر موارد را به طور کلی توسط این لیبل ‌ها به دست آورید. همین موضوع باعث شده که برچسب‌ ها را به عنوان شناسنامه کالاها در نظر بگیرند. در واقع هیچ محصولی بدون داشتن برچسب به رسمیت شناخته نشده و مورد توجه قرار نمی‌ گیرد.

قیمت چاپ انواع روش ها

همانطوری که در بالا به آن اشاره کردیم، روش ‌های مختلفی برای چاپ لیبل وجود دارد. هر کدام از این روش چاپ لیبل دارایی قیمت ‌های خاصی هستند. نوع روش چاپ لیبل بستگی به کیفیت چاپ، سرعت چاپ و تعداد چاپ دارد. همین موضوع باعث شده قیمت چاپ لیبل در بازار متغیر باشد و شما نمی ‌توانید قیمت ثابتی برای آن در نظر بگیرید.

برای آنکه بتوانید در ارتباط با قیمت چاپ انواع لیبل‌ ها اطلاعات دقیقی به دست آورید، توصیه می‌ کنیم که از طریق شرکت چاپ انصار اقدام نمایید. شما می‌ توانید به راحتی به وب سایت چاپ انصار مراجعه کرده و از طریق این شرکت محصولات مد نظر خود را تهیه کنید. لطفاً به ادامه مطب دقت کنید تا بتوانیم به شما اطلاعات دقیق‌تری در ارتباط با انواع لیبل‌ ها ارائه دهیم.

مطالب مرتبط:   لیبل متالایز

سخن آخر

چاپ لیبل که به آن چاپ برچسب هم گفته می ‌شود، یکی از پرکاربردترین نوع از روش‌ چاپ لیبل است که در مشاغل مختلف برای معرفی و تبلیغات محصولات و خدمات از آن استفاده می‌ کنند. معمولاً استفاده کردن از چاپ لیبل برای معرفی کردن برند و یا محصولی به کار می‌ رود. اطلاعات تکمیلی چون نحوه مصرف، تاریخ تولید، تاریخ انقضا، قیمت و مواد تشکیل دهنده محصول بر روی لیبل‌ها درج می ‌شود.

برخی از لیبل ‌ها حاوی کد کیو آر هستند که می ‌تواند به عنوان هویت و شناسنامه محصول معرفی شود. معمولاً لیبل‌ ها در انواع مختلفی چاپ می‌ شوند و هر کدام از آنها دارای ویژگی ‌های خاصی هستند. استفاده از چاپ لیبل باعث می‌ شود که به کسب و کار محصولات شما اعتبار زیادی ببخشد و فروشتان را بیشتر کند.