انواع چاپ روی تیشرت

انواع چاپ روی تیشرت - مزایا و معایب

نویسنده: ansarchap
انتشار: چهارشنبه, 29 شهریور 1402

چاپ روی تیشرت از جمله اقداماتی است که در طی چند سال اخیر متقاضیان زیادی داشته است. دلایل مختلفی وجود دارد که افراد اقدام به چاپ روی تیشرت‌ ها می‌ کنند. برخی از افراد دوست دارند ایده‌های خلاقانه و خاصی بر روی تیشرت‌ها داشته باشند و خود را متمایزتر از بقیه کنند. برخی اوقات چاپ تیشرت‌ها جنبه تبلیغاتی داشته و می‌ تواند برند یا محصول شما را به مشتریان بیشتر معرفی کنند. 

در زمان‌هایی چاپ روی تیشرت‌ ها مبحث انگیزشی و یا اطلاع رسانی دارد، مخصوصاً وقتی بخواهید اعتراض و یا اطلاع رسانی دقیق‌تری را ارائه دهید. بنا به اهداف مختلفی که وجود دارد، فرایند چاپ روی تیشرت با استقبال بسیار زیادی روبرو شده است.

بهترین مرکز انواع چاپ روی تیشرت در ایران

چاپخانه‌ های متعددی در سطح کشور وجود دارند که اقدام به چاپ روی تیشرت‌ می‌ کنند. شما می‌ توانید از طریق این چاپخانه‌ ها هر نوع طرح دلخواه خود را بر روی تیشرت‌ها چاپ کنید. از جمله بزرگترین مراکزی که در زمینه چاپ روی تیشرت ‌ها فعالیت دارد، می‌ توانیم به مجموعه چاپ انصار اشاره کنیم. شرکت چاپ انصار به عنوان یکی از بزرگترین مراکز چاپ در شمال غرب کشور توانسته هر نوع طرح دلخواه شما را به آسانی و در بازه زمانی کوتاه بر روی تیشرت‌ها چاپ کند.

شرکت چاپ انصار از روش‌ های مختلف و متناسب با اهداف مشتریان اقدام به چاپ روی تیشرت‌ ها می‌ کند. نهایتاً محصولات چاپ شده کیفیت بالایی دارند و بعد از شستشو به آسانی از بین نمی‌ روند. برای آنکه بتوانید اطلاعات دقیق‌ تری از فرایند چاپ روی تیشرت‌ ها به دست آورید، توصیه می‌ کنیم که ادامه مطلب را با ما دنبال کنید.

روش های مختلف انواع چاپ روی تیشرت

انواع مختلفی از روش‌ های چاپ روی تیشرت وجود دارد که ما می‌ توانیم توضیحات مختصری از آنها برای شما ارائه دهیم.

چاپ سیلک

ابتدایی‌ ترین و پرتقاضا ترین روش چاپ عکس روی تیشرت ، روش چاپ سیلک است که در تعداد انبوهی می ‌توان فرایند چاپ روی تیشرت را انجام داد. چاپ نوع سیلک خود در انواع و اقسام بسیار مختلفی است که همه آنها ویژگی‌ های مشترکی دارند. شما اگر بخواهید از روش چاپی سیلک استفاده کنید، باید برای هر رنگ یک شابلون آماده داشته باشید.

این شابلون‌ ها هر کدام به طور مجزا آماده سازی و عکاسی خواهند شد. بعد از آنکه شما شابلون چاپ را آماده کردید، رنگ را بر روی شابلون قرار داده و با غلطک بر روی آن فشار می ‌دهید. رنگ‌ ها از طریق فشار غلطک از شابلون عبور کرده و بر روی پارچه قرار می ‌گیرد. مرحله آخر برای خشک کردن رنگ است که شما باید زمان لازم در اختیار پارچه قرار دهید که بتواند به صورت نرمال و طبیعی خشک شود. اما در برخی موارد برای خشک کردن رنگ از درایر و یا خشک کن ها استفاده می‌ کنند.

روش چاپی سیلک دارای خانواده بزرگی است که می ‌توانیم به زیر مجموعه‌ های زیر اشاره کنیم: چاپ پلاستیک، روش چاپی سیلک تصویری، چاپ اورینت از جمله آنها هستند. استفاده کردن از هر نوع روش چاپی سیلک امروزه نیز رواج دارد که هر کدام از آنها دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

مزایا و معایب چاپ سیلک

اگر بخواهیم در ابتدا از مزایای روش چاپی سیلک صحبت کنیم، باید هزینه‌ های پایین رنگ را در ابتدا برای شما بیان کنیم. کیفیت روش چاپی سیلک بالا است، ماندگاری بالایی دارد، سرعت چاپ روی تیشرت بالا بوده و شما می‌ توانید تعدادهای بالایی را به چاپ برسانید. به همین خاطر به روش چاپی سیلک، چاپ صنعتی هم گفته می ‌شود. فرایند چاپی سیلک تقریباً بر روی تمامی پارچه‌ ها قابل انجام است.

در مقابل مزایای بسیار بالایی که روش چاپی سیلک دارد، این محصول دارای معایبی است که از آن جمله می ‌توانیم به هزینه آماده سازی شابلون‌ها و زمان طولانی آماده سازی اشاره کنیم. به همین خاطر استفاده کردن از روش چاپی سیلک برای تعدادهای کم مناسب نیست. از طرفی هر چقدر تعداد رنگ‌های استفاده شده در روش چاپی سیلک بیشتر باشد، احتمال اشتباه و خرابی کار هم بیشتر خواهد شد و ممکن است که شما دچار ضرر شوید.

چاپ ژلاتین‌

یکی دیگر از روش‌های نسبتاً قوی برای چاپ صنعتی روی لباس‌ها، چاپ ژلاتین است، روش کار چاپ ژلاتین بدین صورت است که در ابتدا طرح مورد نظر را آماده کرده و برای آن یک قالب فلزی مخصوصی ساخته می‌ شود. در داخل قالب فلزی ماده پلاستیکی تزریق شده و با فشار و حرارت پخته می‌ شود.

طرح نهایی که به وجود آمده حجم دار بوده و به صورت سه بعدی است. امروزه نیز از چاپ ژلاتین برای چاپ روی تیشرت از جمله چاپ روی تیشرت‌ها استفاده می ‌کند. این نوع روش چاپ روی تیشرت نیز دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

مزایا و معایب چاپ ژلاتین‌

چاپ ژلاتین سرعت نسبتاً بالایی دارد. هزینه ‌های صرف شده برای این محصول در صورتی که در تعدادهای بالا باشد، مقدار متوسطی است که این به عنوان یکی از ویژگی‌های اصلی چاپ ژلاتین است. در مقابل اگر بخواهیم از معایب روش چاپ ژلاتین صحبت کنیم، در ابتدا باید به هزینه بالایی اشاره کنیم که برای ساخت قالب اولیه پرداخت می‌ شود.

این موضوع باعث شده که شما زمانی که فقط برای تعدادهای بالا استفاده می‌ کنید، صرفه اقتصادی داشته باشد. چاپ ژلاتین معمولاً به صورت تک رنگ انجام می ‌شود و شما به ندرت چند رنگ از آن را مشاهده می‌ کنید. همچنین استفاده از چاپ سابلیمیشن برای حجم‌ های سه بعدی و ضخامت زیاد برای طرح‌ های بزرگ توضیح نمی‌ شود و شما برای طرح‌ های کوچک می ‌توانید از آن استفاده کنید.

چاپ سابلیمیشن‌

چاپ سابلیمیشن جز روش‌ های نسبتاً جدیدی از چاپ روی تیشرت است که در طی سال های اخیر طرفداران زیادی به دست آورده است. روش کار چاپ نوع سابلیمیشن بدین صورت است که ابتدا طرح چاپ شده بر روی کاغذ مخصوص چاپ می ‌شود. سپس این کاغذ بر روی سطح مورد نظر قرار داده شده و توسط حرارت و کمی فشار از کاغذ به سمت پارچه منتقل می‌ شود.

روش چاپی سابلیمیشن در بازار نام ‌های دیگری دارد چون: چاپ حرارتی، چاپ کاغذی و چاپ دیجیتال را می توان نام برد. امروزه استفاده کردن از این نوع روش چاپ روی تیشرت برای تیراژ‌های کمتر هم صورت می‌ گیرد. روش چاپی سابلیمیشن سرعت بسیار بالایی دارد. در ادامه می‌ خواهیم به مزایا و معایب روش چاپی سابلیمیشن اشاره کنیم.

مزایا و معایب چاپ سابلیمیشن

زمانی که به روش چاپی سابلیمیشن اشاره می‌ کنیم، باید مزایا و معایب آن را هم بیان کنیم تا مشتریان بدانند که دقیقاً چه نوع چاپی را می‌ خواهند انجام دهند. روش چاپی سابلیمیشن محبوب‌ ترین نوع از روش‌ های چاپ روی تیشرت در بین مشتریان است که مهم‌ ترین ویژگی آن، هزینه پایین این روش چاپ نسبت به انواع دیگر است.

قیمت روش چاپی سابلیمیشن به تعداد آن بستگی ندارد، یعنی شما می‌ توانید آن را در تعداد کم نیز انجام دهید. روش چاپی سابلیمیشن دارای معایبی نیز است که می‌ خواهیم به آن اشاره کنیم. در واقع بزرگترین عیب روش چاپی سابلیمیشن در آن است که اصلاً جوهر و رنگ سفید برای این نوع چاپ وجود ندارد. به همین خاطر این روش چاپ فقط برای سطوح روشن و به صورت مستقیم انجام می‌ گیرد.

مشکل دیگری که می‌ توانیم برای این روش بیان کنیم در آن است که بر روی تمام سطوح نمی ‌توان آن را اجرا کرد. فقط بر روی برخی پارچه‌ ها می ‌توانید از روش چاپی سابلیمیشن استفاده کنید. در واقع پارچه ‌هایی که از نخ پنبه و یا الیاف طبیعی ساخته شده‌اند، نمی‌ توانند این چاپ را قبول کنند، اما بر روی سطوح پارچه‌ای با الیاف مصنوعی چون پلی استر و اسپان به راحتی این چاپ قابل انجام است.

چاپ DTG

چاپ دی تی جی و یا همان چاپ مستقیم عملکردی مانند پرینترهای جوهر افشان دارد. این نوع فرایند چاپ به طور مستقیم توسط هد پرینتر بر روی لباس قابل انجام است. این روش متداول بوده و بر روی انواع لباس می‌ توانیم اجرا کنیم.

مزایا و معایب چاپ DTG

یکی از مهمترین مزایای چاپ DTG قابلیت اجرای آن با کیفیت بالا و در تعداد کم است. این نوع چاپ برخلاف روش چاپی سابلیمیشن که روی تیشرت‌ های نخ پنبه اجرا نمی‌ شود، شما می‌ توانید بر روی هر نوع پارچه آن را اجرا کنید. جدا از آن چاپ دی تی جی به خاطر داشتن جوهر سفید، می ‌توانید آن را بر روی سطوح تیره هم به راحتی اجرا کنید. اما از معایبی که روش دی ای جی دارد، هزینه‌ های بالایی است که در ایران دارد و برای کار تجاری صرف نمی‌ کند. جدا از آن، این روش چاپ سرعت پایینی دارد و برای مصارف انبوه و صنعتی قیمت آنها بالا است که پیشنهاد نمی‌ شود.

چاپ DFT

چاپ DFT یک نوع روش چاپ مستقیم و البته پرهزینه است. در چاپ دی اف تی ابتدا چاپی همانند سابلیمیشن بر روی کاغذ و یا فیلم واسط انجام می‌ گیرد. سپس این کاغذ و یا فیلم به وسیله حرارت و با اعمال فشار به پارچه منتقل می‌ شود. تا حدی می‌توانیم چاپ DFT را مشابه با روش چاپی سابلیمیشن بدانیم. در ادامه می‌ خواهیم به مزایا و معایب چاپ دی اف تی اشاراتی داشته باشیم تا بتوانید بیشتر با آن آشنا شوید.

مزایا و معایب چاپ DFT

چاپ دی اف تی به نسبت به روش چاپ ‌DTG کم هزینه‌ تر است و شما می‌ توانید در ابعاد بزرگتر و صنعتی از آن استفاده کنید. شما در روش چاپ دی اف تی می‌ توانید از رنگ‌ های زیادی برای اجرای چاپ استفاده کنید. در مقابل به معایب چاپ دی اف تی نیز می‌ پردازیم. از معایب استفاده کردن از چاپ DFT می‌توانیم به آن اشاره کنیم که مواد اولیه و مصرفی این محصول بسیار کم است و موجب شده که قیمت‌ های بالاتری داشته باشد. از آنجایی هم که کشور ایران در تحریم قرار دارد، شما نمی ‌توانید مواد اولیه زیادی به دست آورید.

چاپ رول حرارتی

چاپ رول حرارتی که به آن چاپ رول رنگی هم گفته می‌ شود، در زمینه ‌های مختلفی از آن استفاده می ‌شود. در این روش از رول‌ های رنگی که رول وینیل نامیده می‌ شود، استفاده می‌ کنند. رول ونیل از سه لایه مختلف تشکیل شده که شامل وینیل پلاستیکی، پوسته پلاستیکی و چسب است. قسمت ابتدایی رول وینیل توسط کاتر مخصوصی طبق طرح جدا شده و سپس با استفاده از روش پرس حرارتی آن را بر روی لباس می‌ چسبانند. در این روش چاپ برای هر رنگ باید وینیل همان رنگ را تهیه کرد.

مزایا و معایب چاپ رول حرارتی

رول حرارتی کیفیت بالایی دارد و شما می ‌توانید در تعداد کم یا زیاد، به صورت صنعتی و یا خانگی از این روش چاپ استفاده کنید. از جمله معایبی که می ‌توانیم به روش چاپ رول حرارتی نسبت دهیم، قیمت نسبتا بالای وینیل ها است که باعث می‌ شود برای انجام چاپ‌ های بزرگ، صرفه اقتصادی نداشته باشد. از طرفی این نوع چاپ به صورت تک رنگ است و شما زمانی که از چند رنگ استفاده کنید، زیبایی ظاهری چندانی نخواهد داشت.

چاپ مدیا

روش چاپ دیگر چاپ مدیا و یا همان کاتری رنگی همانند روش چاپ رول حرارتی عمل می‌ کند. تفاوت چاپ مدیا با چاپ رول حرارتی در استفاده کردن از تنوع رنگی بسیار زیادی است. دستگاه کاتر این قابلیت را می‌ تواند داشته باشد که قبل از انجام برش بر روی رول فرایند چاپ صورت بگیرد. استفاده از این روش چاپ نیاز به داشتن زمینه سفید رنگ است. معمولا جوهرهای استفاده شده در این روش چاپ، جوهرهای اکوسالونت هستند.

مزایا و معایب چاپ مدیا

چاپ مدیا همانند سایر چاپ‌ ها دارای مزایا و معایبی است که به هر کدام از آنها اشاره می‌کنیم. از مزایای چاپ مدیا در آن است که نسبت به چاپ‌ هایی با تیراژ پایین یا تعداد دلخواه هزینه‌ های نسبتاً معقول‌تری دارد. از معایب این روش در آن است که برای کارهای صنعتی و تیراژ بالا هزینه ‌های غیر منطقی دارد.

نحوه سفارش انواع چاپ روی تیشرت

روش ثبت سفارش محصولات نیز بسیار اهمیت دارد. هر چقدر روش سفارش آسان‌تر باشد، افراد راحت ‌تر می‌ توانند فعالیت‌ های خود را انجام دهند. شرکت چاپ انصار تمامی این موارد را در نظر گرفته و به دنبال راحتی مشتریان است. شما به راحتی می‌ توانید از طریق وب سایت اینترنتی چاپ انصار، تیشرت ‌های مد نظر خود را در هر تعداد و طرحی که می‌ خواهید چاپ کنید.

از طرفی روش سفارش این محصولات بسیار آسان است و شما بدون هیچگونه مشکلی می‌ توانید محصولات مد نظر خود را سفارش دهید. جدا از تمامی موارد گفته شده، کارشناسان شرکت انعکاس همواره آماده ارائه پاسخگویی ‌های لازم برای شما مشتریان هستند. آنها می ‌توانند راهنمایی ‌های دقیقی برای شما ارائه دهند تا بتوانید بهتر به محصولات مد نظر خود دسترسی داشته باشید.

مراکز سفارش انواع چاپ روی تیشرت

تیشرت‌ ها در انواع مختلفی هستند و شما می‌ توانید طرح‌ های متنوعی بر روی آنها پیاده کرده و تیشرت‌ های اختصاصی برای خود داشته باشید. اگر قصد چاپ روی تیشرت و برای هر نوع زمینه کاری را دارید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که از چه طریقی می‌توانید اقدام به سفارش چاپ روی تیشرت‌ ها کنید. شرکت‌ های مختلفی وجود دارند که شما از طریق آنها می‌ توانید در زمینه چاپ روی تیشرت ‌ها اقدام کنید.

هر کدام از این شرکت‌ ها ویژگی‌ های خاصی دارند که موجب شده قیمت‌های مخصوصی داشته باشند و کیفیت‌های آنها با همدیگر متفاوت باشد. مشتریان همواره به دنبال آن هستند که به سراغ مراکزی بروند که در عین داشتن کیفیت‌ های بالا، قیمت‌ های مناسبی داشته باشد.

قیمت انواع چاپ روی تیشرت

متقاضیان زیادی هستند که اقدام به سفارش چاپ روی تیشرت‌ های خود می‌ کنند. بنا به جنس تیشرت، نوع طرح ارائه شده و تعداد سفارش، شما می‌ توانید از روش‌ های خاصی برای چاپ روی تیشرت استفاده کنید. این موضوع را در نظر بگیرید که انتخاب هر نوع روش چاپ روی تیشرت، قیمت ‌های مخصوصی دارد. شما باید بتوانید مناسب‌ ترین روش را انتخاب کنید که قیمت‌ های به صرفه‌ تری برای شما داشته باشد.

همچنین لازم است کیفیت محصول هم بالاتر باشد تا بتوانید تا مدت زمان زیادی از آن استفاده کنید. شرکت چاب انصار جز برترین شرکت‌ هایی است که فعالیت چندین ساله در زمینه چاپ روی تیشرت به عهده دارد. شما می‌ توانید از طریق شرکت چاپ انصار به راحتی و به صورت آنلاین اقدام به محاسبه قیمت چاپ روی تیشرت‌ ها نمایید. در ادامه مطلب می ‌خواهیم توضیحاتی در این زمینه برای شما ارائه دهیم.